سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دادستان ملایر؛

پیگیر علت تخریب یخچال تاریخی میرفتاح هستیم

دادستان دادگاه عمومی و انقلاب ملایر گفت: به شدت پیگیر علت تخریب یخچال تاریخی میرفتاح هستیم و در این زمینه کوتاهی نخواهیم کرد.

سعید احمدی فر، دادستان دادگاه عمومی و انقلاب ملایر در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان اظهار داشت: با افراد و عواملی که در زمینه تخریب یخچال تاریخی میرفتاح به نوعی کوتاهی کرده و اقدامی در خصوص حفظ و بقاء این اثر تاریخی انجام نداده اند برخورد می شود.

وی با تأکید بر اینکه فرقی نمی کند که این فرد چه کسی باشد، افزود: هم اکنون نخستین گزینه رییس اداره میراث فرهنگی شهرستان ملایر است که پرونده بر علیه وی از سوی دادستانی تشکیل شده است.

دادستان دادگاه عمومی و انقلاب ملایر ادامه داد: دادستانی ملایر به علت عدم اقدام به موقع اداره میراث فرهنگی شهرستان مبنی بر مقاوم سازی این اثر تاریخی که حسب اساسنامه تشکیل سازمان میراث فرهنگی از وظایف ذاتی آن اداره است، به علت عدم اجرای قوانین مملکتی پرونده قضایی علیه رئیس اداره میراث فرهنگی تشکیل داده و این موضوع در حال رسیدگی است.

احمدی فر  تأکید کرد: به زودى نتیجه بررسى‌ها به اطلاع مردم استان همدان و به ویژه همشهریان ملایر خواهد رسید.

به دنبال بارش‌های اخیر، یخچال تاریخی میرفتاح شهرستان ملایر ،تخریب شد.

یخچال تاریخی میرفتاح از آثار دوره قاجاریه در شهر ملایر است که توسط شخصی به نام میرفتاح ساخته شده است، این بنای آجری به شکل گنبد بوده و در مسیر بلوار ملایر به بروجرد قرار دارد.

انتهای پیام/ د

علت تخریب یخچال تاریخی میرفتاح را بررسی می کنیم

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.