سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان خبر داد؛

درخشش کتابداران استان سمنان در جشنواره منطقه‌ای قصه‌گویی

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های استان سمنان گفت: طی سال گذشته نزدیک به ۷۰۰ هزار نسخه کتاب به امانت‌گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، سعید دهقان لو سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان گفت: در آئین اختتامیه جشنواره منطقه‌ای قصه‌گویی که در تهران برگزار شد، سه کتابدار استان به مرحله ملی راه یافتند و از عباسعلی زیبا، کتابدار این استان نیز به‌عنوان پیشکسوت قصه‌گویی تجلیل شد.

وی افزود: سال گذشته خیران ۲۶۰ هزار جلد کتاب که ارزش ریالی این تعداد کتاب اهدایی بالغ‌بر دو میلیارد ریال به کتابخانه‌های استان اهدا کردند .

دهقانلو مطرح کرد: اجرای اولین مسابقه لیگ کتابخوانی ویژه دانش آموزان نوجوان در شاهرود، اجرای مسابقات نقاشی و کتابخوانی در شهر سمنان، مهدی‌شهر و سرخه، «پویش انقلاب» در دامغان و «۴۰ مدرسه و ۴۰ کتاب» در شهر گرمسار و آرادان ازجمله مهم‌ترین طرح‌های فرهنگی اجراشده در سال گذشته است.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های استان سمنان ابراز داشت: هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی ۳۷ هزار و ۹۷۸ نفر از استان سمنان شرکت‌کننده داشت که در بخش پویش کتاب‌خوان مجازی از تعداد بالغ‌بر ۹ هزار نفر شرکت‌کننده کل کشور تعداد هزار و ۶۵۴ نفر از استان حضور داشتند که این تعداد ۱۷ درصد کل شرکت‌کنندگان را شامل می‌شود.

وی در پایان بیان کرد: یک هزار و ۴۰۶ روستای کشور در طرح انتخاب روستاهای دوستدار کتاب نامزد شده بودند که با رأی هیئت‌داوران، روستای مومن‌آباد سمنان در ردیف ۱۰ روستای دوستدار کتاب قرار گرفت.

انتهای پیام / م

اهدا ۲۶۰ هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های استان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.