سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکنش تشکیلات خودگردان به اظهارات نتانیاهو درباره شهرک‌های صهیونیستی

ریاض المالکی، وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین حمایت‌های بی چون و چرای دولت آمریکا از رژیم صهیونیستی را دلیل اصلی زیاده گویی‌های بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم، دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از تلویزیون روسیا الیوم، وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین حمایت‌های بی چون و چرای دولت آمریکا از رژیم صهیونیستی را دلیل اصلی زیاده گویی‌های بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم، دانست.

ریاض المالکی در واکنش به اظهارات بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، مبنی بر تلاش برای الحاق شهرک‌های موجود در کرانه باختری رود اردن، به اسرائیل تصریح کرد، فلسطینیان در برابر چنین تصمیماتی مقاومت می‌کنند.

وی بر ضرورت تلاش جهان برای مقابله با سیاست‌های آمریکا در حمایت از اسرائیل تاکید کرد و گفت، اگر نتانیاهو در پی آن باشد که حاکمیت اسرائیل را بر کرانه باختری رود اردن به رسمیت بشناسد باید با این واقعیت، یعنی حضور چهار و نیم میلیون فلسطینی روبرو شود. چنین چیزی برای او ممکن نخواهد بود، زیرا ما هرگز سیاستش را در این زمینه نمی‌پسندیم و به مقاومت در برابر چنین اقداماتی ادامه خواهیم داد. جامعه بین الملل نیز باید با ما در این زمینه تعامل داشته باشد.

وی افزود آنچه موجب می‌شود نتانیاهو چنین اظهاراتی را به زبان آورد رفتار و سیاست‌های دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکاست و بهترین مثال در این زمینه به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل و همچنین به رسمیت شناختن حق حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های اشغالی جولان در سوریه است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.