وی درباره این گلایه مردم که بلیت اتوبوسهای استان گران است، هم افزود: اکنون یکدستگاه اتوبوس حدود ۲.۲ میلیاردتومان قیمت دارد و مالکان یا شرکتهای ارایه دهنده خدمات مسافر در استان همدان باید خدماتی را ارایه دهند که برای آنان صرفه اقتصادی داشته باشد.
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان همدان گفت: هر سال طبق قوانین بین ۱۵ تا ۲۰ درصد تعرفه بلیت اتوبوس افزایش مییابد، اما بازهم هزینههای ناوگان مسافربری تامین نمیشود این در حالیست که هزینه تعمیر و نگهداری یک دستگاه اتوبوس بسیار گران است.
صادقیراد درباره هزینه نگهداری اتوبوسها هم اظهار داشت: به عنوان نمونه هزینه خرید یک دستگاه انباری اگزوز اتوبوس ۱۰۰ میلیون تومان است و اگر به هر دلیل آسیب ببیند امکان ارایه خدمات ندارد و یا بین ۲۰ تا ۱۵ درصد لاستیکها اتوبوسها ایراد داشته باشد پلیس اجازه تردد به اتوبوسها را نمیدهد.
وی تصریح کرد: اغلب اتوبوسها برای جبران هزینهها حتی با هزینه کمتر از تعرفه تعیین شده مسافر جابهجا میکنند یا یک سفر از سرویس را خالی به مبدا حرکت برمیگردند.
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان همدان گفت: اکنون برای نظارت بر خدمات حمل و نقل جادهای در استان همدان ۵۵ دستگاه دوربین ثبت تخلف در استان فعال داریم که حدود ۱۰ دستگاه از این سامانهها به دلیل سرقت امکانات آن یا آسیب دیدن در تغییرات جوی موجود در استان غیرفعال است.
وی با یادآوری رصد تردد کامیون و سایر خودروهای عبور حامل بار توسط ۴ دستگاه سامانه توزین هوشمند در استان افزود: نصب دو سامانه دبلیو آی ام دیگر را امسال در برنامه کاری داریم.
صادقیراد اظهار داشت: این سامانهها به پلیس و راهداری نوع بار خودروو مقدار بار مجاز را در کامیون یا تریلی و سایر خودروهای حامل بار مشخص میکند. همچنین ۷۷ دستگاه سامانه تردد شمار در استان همدان نصب است که حدود ۶ میلیون تردد را در نوروز امسال ثبت کردند.
انتهای پیام/