سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهدای خون بیش از ۱۴۰۰ نفر در استان کرمان طی ایام نوروز

مدیرکل انتقال خون استان کرمان گفت: یک هزار و ۴۶۳ نفر در استان کرمان طی ایام نوروز، خون خود را اهدا کردند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  روح الله میرزایی مدیرکل انتقال خون استان کرمان با بیان اینکه رسالت اصلی سازمان انتقال خون ایران، تأمین خون سالم و کافی برای بیماران نیازمند است، گفت: خوشبختانه طی تعطیلات نوروز در استان کرمان با مشکل کمبود خون در مراکز درمانی مواجه نشدیم.

وی با قدردانی از مردم ایثارگر و نوعدوست استان کرمان که با اهدای خون خود، بیماران را در ایام تعطیلات نوروز فراموش نکردند، افزود: خوشبختانه در این ایام شاهد شلوغی و ازدحام مردم در برخی از پایگاه‌های انتقال خون استان بودیم.

میرزایی با بیان اینکه در ایام تعطیلات نوروز، پنج پایگاه خونگیری در شهرستان‌های کرمان، سیرجان، رفسنجان، جیرفت و بم مشغول فعالیت بوده اند، بیان داشت: در این ایام یک هزار و ۷۸۸ نفر به مراکز خونگیری در سراسر استان مراجعه کردند که یک هزار و ۴۶۳ نفر، موفق به اهدای خون شدند که از این تعداد یک هزار و ۳۹۹ نفر آقا و ۶۴ نفر خانم بودند.

وی با بیان اینکه ۳ هزار و ۷۹۱ واحد از فرآورده‌های خونی مختلف، شامل: گلبول قرمز متراکم، پلاسما و پلاکت نیز در مراکز درمانی استان توزیع شدند، تصریح کرد: خون‌های اهدایی در اعمال جراحی، تصادفات، بیماران سرطانی و بسیاری از بیماری‌ها از جمله: بیش از یک هزار و ۴۰۰ بیمار تالاسمی استان که ماهانه یک تا دو واحد خون نیاز دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیرکل انتقال خون استان کرمان با اشاره به اینکه نیمی از جمعیت کشور را بانوان تشکیل می‌دهند؛ اما، فقط درصد کمی از اهدا کنندگان خون بانوان هستند، افزود: جمعیت زنان یکی از سالم‌ترین منابع خونی هستند و انتظار می‌رود، بانوان نقش پررنگی در این امر خیرخواهانه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه مردم انسان دوست بهتر می‌دانند که نیاز به خون و فرآورده‌های خونی دائمی و در تمامی فصول سال نیاز به خون حیاتی است، شرایط اهدای خون را دارا بودن حداقل سن ۱۸ سال تمام و حداکثر ۶۰ سال (اهداکنندگان مستمر تا ۶۵ سال)، حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم، همراه داشتن اصل کارت شناسایی و برای اهداکنندگان بار اول کارت ملی عنوان کرد و افزود: اداره کل انتقال خون استان کرمان واقع در بلوار ۲۲ بهمن، جنب شرکت گاز هر روز از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۹ و پنجشنبه‌ها از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۸ آماده ارائه خدمت به مردم است.
انتهای پیام/ی

جمعیت زنان یکی از سالم‌ترین منابع خونی هستند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.