سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بافت ۸۹۴ تخته فرش توسط مددجویان

معاون اشتغال کمیته امداد خراسان جنوبی گفت:طی سال گذشته با حمایت کمیته امداد ۸۹۴ تخته فرش دستبافت توسط مددجویان تحت حمایت بافته شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،حسینی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان جنوبی گفت:طی سال گذشته با حمایت کمیته امداد ۸۹۴ تخته فرش دستبافت با متراژ ۴ هزار و ۷۸۱ مترمربع توسط مددجویان تحت حمایت به ارزش سه میلیارد و ۳۱ میلیون تومان بافته شده است.

وی افزود: استعدادسنجی قالیبافان و مشاوره شغلی آن‌ها به صورت چهره به چهره از رویکرد‌های اساسی این نهاد در ایجاد طرح‌های قالیبافی است و مددجویان پس از طی این مراحل برای انتخاب نوع فرش و تکمیل پرونده اقدام می‌کنند.

حسینی با اشاره به کیفیت مطلوب فرش‌های تولیدی توسط مددجویان تحت حمایت گفت: بافت فرش توسط مددجویان تحت حمایت با نظارت استادکاران این نهاد انجام می‌شود و پس از اتمام بافت، ضمن ارزیابی و قیمت‌گذاری، فرش‌های تولیدی توسط مرکز خدمات تولیدی و بازرگانی امداد خریداری و وجه آن پس از کسر وام اعطایی به حساب مددجو واریز می‌شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی توسعه صنعت فرش را به عنوان یک صادرات غیرنفتی راهکاری مناسب برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: کار نظارت، آموزش و هدایت فرش‌بافان و بازاریابی فروش توسط کارشناسان این نهاد  صورت می‌گیرد و هم‌اکنون بیشتر بافندگان تحت حمایت را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند.

وی سنجش بینایی، بهسازی محیط کسب‌ و کار و نظارت و ارائه مشاوره‌های تخصصی به قالیبافان تحت حمایت را از جمله خدمات کمیته امداد به مجریان طرح‌های قالیبافی عنوان کرد.

حسینی گفت:فرش‌های تولیدشده بیشتر در طرح‌های ریزماهی، لچک ترنج، خشتی، بته‌جقه و نائین بوده است.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/غ

صنعت فرش راهکاری مناسب برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.