سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر عامل آب منطقه‌ای گیلان:

شهروندان و گردشگران از استقرار در حاشیه رودخانه سفیدرود خودداری کنند

مدیر عامل آب منطقه‌ای گیلان گفت: گردشگران و شهروندان برای جلوگیری از حوادث از استقرار در حاشیه رودخانه سفیدرود خودداری کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، وحید خرمی، مدیر عامل آب منطقه‌ای استان گیلان گفت: به دلیل بارش‌های اخیر در حوضه آبریز بالا دست سد سفیدرود و سر ریز شدن آب سد سفیدرود، برای جلوگیری از حوادث، گردشگران و شهروندان گیلانی از مستقر شدن در کنار این رودخانه خودداری کنند.

وی همچنین ضمن هشدار به کشاورزان و روستاییان، افزود: به دلیل احتمال افزایش حجم آب رودخانه‌های و کانال‌های آبیاری گیلان و خطر غرق شدن، کشاورزان و روستاییان از ورود به حریم و بستر رودخانه‌ها و کانال‌های کشاورزی خودداری کنند.

مدیر عامل آب منطقه‌ای گیلان از جمع آوری  یک میلیارد و ۵۰ میلیون متر مکعب آب پشت سد سفیدرود خبر داد و گفت: با توجه به تداوم بارش‌ها و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها شهروندان و مسافران برای جلوگیری از هر گونه خسارت از استقرار و نصب چادر درحریم رودخانه‌ها، مناطق کوهستانی با شیب تند و سواحل خود داری کنند.

وحید خرمی گفت: گردشگران و شهروندان گیلانی برای جلوگیری از بروز هرگونه حادثه‌ای نکات ایمنی را رعایت کرده و به هشدار‌های مسئولان توجه کنند.

وی، با بیان اینکه سد سفیدرود بزرگ‌ترین سد مخزنی گیلان است، تصریح کرد: در حال حاضر آب کشاورزی مورد نیاز ۱۸۰ هزارهکتار از مجموع ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار موجود در استان گیلان به سد سفیدرود وابسته است و از این منبع تامین می‌شود.

 

انتهای پیام/م.ع

مردم از استقرار در حاشیه رودخانه سفیدرود پرهیز کنند

برچسب ها: وزارت نیرو ، حوادث
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
فری
۲۲:۰۲ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
مردم واسه گرفتن ماهی هجوم نبرند لطفا