سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نخست‌وزیر لیبی توقف حمایت برخی کشور‌ها از خلیفه حفتر را خواستار شد

فائز السراج، نخست‌وزیر دولت وفاق ملی لیبی در سخنانی درباره درگیری‌های اخیر در پایتخت این کشور گفت کشور‌هایی که از خلیفه حفتر حمایت می‌کنند باید هر چه سریعتر حمایت خود را متوقف کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، فائز السراج، رئیس شورای ریاست جمهوری و نخست‌وزیر دولت وفاق ملی لیبی در سخنانی درباره تحولات و درگیری‌های اخیر در طرابلس، گفت: «ما با سازمان ملل متحد برای حمایت از کنفرانس ملی لیبی همکاری زیادی داشتیم و مذاکرات و گفتگو‌های خوبی با همه طرف‌های داخلی، منطقه‌ای و بین المللی مرتبط با لیبی برگزار و تلاش کردیم کشوری مدنی و دموکراتیک بسازیم و صلح و آشتی داخلی را میان همه گروه‌های تشکیل دهنده جامعه لیبی برقرار کنیم.»

نخست‌وزیر لیبی گفت: «جامعه بین المللی باید بین کسانی که می‌خواهند کشور را به طرف جنگ سوق دهند و کسانی که به دنبال گسترش دموکراسی هستند تفاوت قائل شود. کشور‌هایی که از خلیفه حفتر حمایت می‌کنند باید هر چه سریعتر این حمایت خود را متوقف کنند.»

وی افزود: «زمانی که راه حل سیاسی در لیبی آغاز شد و درحالی که میزبان دبیرکل سازمان ملل متحد بودیم، نقض پیمان صورت گرفت و از پشت به ما خنجر زدند و ما را غافلگیر کردند. ما با تحرکات نظامی حفتر که مشکلات مردم لیبی را در مبارزه با تروریسم نادیده گرفت غافلگیر شدیم.»

نخست‌وزیر لیبی گفت: «خلیفه حفتر می‌خواهد ما را به زمان دیکتاتوری بازگرداند. خلیفه حفتر، لیبیایی‌ها را به سرنوشتی نامشخص هدایت می‌کند و او تلاش‌ها برای حل بحران را تضعیف و به طرف کشتار بیشتر حرکت می‌کند.»

سراج تاکید کرد: «ما دست خود را برای صلح دراز کردیم، اما تجاوزگری که توسط نیرو‌های وابسته به حفتر صورت گرفت و اعلام جنگ حفتر علیه شهر‌ها و پایتخت ما و کودتا علیه توافق سیاسی، راهی برای ما به جز قاطعیت و زور باقی نگذاشته است.»

نخست‌وزیر لیبی ادامه داد: «بنابراین دستوراتی برای آماده باش نیرو‌های مسلح لیبی و دستگاه‌های امنیتی برای مقابله با هرگونه تهدیدی که هدف آن، از بین بردن ثبات و ایجاد ناامنی باشد، صادر کردیم. این منازعه، منطقه‌ای یا قبیله‌ای نیست و از همه لیبیایی‌ها می‌خواهیم منافع و امنیت کشور را در اولویت قرار دهند.»

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.