سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری جشنواره فیلم وارش در قامت بین المللی

استاندار مازندران گفت: کیفیت برگزاری جشنواره فیلم وارش بر توجه سایر استان‌ها و کشور‌های حوزه دریای خزر به جاذبه‌های فرهنگی و آداب و رسوم استان تاثیرگذار است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، احمد حسین زادگان استاندار مازندران در جمع مدیران ارشد استان با اشاره به اهمیت توجه به فرهنگ عامه در شرایط کنونی، گفت: در دنیای پر زرق و برق امروز توجه به سنت‌ها و فرهنگ عامه و اقوام، موضوع بسیار مهمی است که تاکنون مغفول مانده است، البته در سال‌های اخیر بحث بوم گردی در جامعه دوباره رونق گرفته و توجه مردم به غذاها، لباس ها، خانه ها، معماری سنتی بیشتر شده است.

وی افزود: باید هنرمان این باشد که توجهات را به سمت مازندران برگردانیم و زمینه‌های میزبانی برنامه ها‌ی ملی و بین المللی را در مازندران فراهم کنیم. جشنواره وارش به صورت تخصصی به این مقوله می‌پردازد و نیاز به توجه بیشتر دارد و باید به این ظرفیت جشنواره توجه کنیم.

استاندار مازندران گفت: مازندران  چهره‌های ملی زیادی در عرصه ملی و بین المللی دارد که در استان کمتر به آن توجه کرده ایم و مردم ما افتخار می‌کنند که هنرمندی که به این استان تعلق دارد، در عرصه‌ای می‌درخشد و اکنون جشنواره فیلم وارش با حضور هنرمندان برجسته استان و کشور یک گردهمایی مهم است.

حسین زادگان با تاکید بر تجمیع منابع انسانی و امکانات برای فعالیت‌های فرهنگی در استان، افزود: نباید نگاه محلی به حرکت‌های فرهنگی داشته باشیم. جشنواره فیلم وارش دارای ابعاد بین المللی است، اما امکانات و منابع و نگاه به جشنواره محلی و شهرستانی است. استقرار اصلی جشنواره در بابل باشد و خوب است نمایش فیلم‌ها را در سایر شهر‌ها توسعه دهیم.

استاندار مازندران گفت: این جشنواره پروژه‌ای استانی و دارای اهمیت ملی و بین المللی است و باید کل کشور این احساس را به جشنواره داشته باشند و این نظر به کیفیت برگزاری جشنواره نیز برمی گردد.

وی با بیان اینکه هر چقدر کیفیت برگزاری جشنواره بهتر باشد به همان میزان استان‌های دیگر و کشور‌های حوزه دریای خزر بیشتر به وارش توجه خواهند کرد، افزود: جشنواره فیلم وارش باید تمرینی جمعی برای یک حرکت ارزنده ملی باشد.

نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش به دبیری مهدی قربانپور ۹ الی ۱۳ اردیبهشت ماه در شهر بابل برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ م

نقش جشنواره فیلم وارش در شناساندن جاذبه‌های فرهنگی مازندران به سایر استان‌ها

برچسب ها: استانداری ، نقد فیلم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.