رسانه استانی مازندران به دنبال رسالت اجتماعی و ذاتی همراه با دیگر رسانه‌ها به ابعاد واقعه سیل اخیر در استان پرداخت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، روابط عمومی صدا و سیما مرکز مازندران اعلام کرد:واحد‌های صدا، سیما، خبر و فضای مجازی صدا و سیمای مازندران درپی وقوع سیل اخیر از قبل و بعد از این واقعه با اطلاع‌رسانی در خصوص وضعیت جوی و بارندگی‌ها، از یک هفته قبل به هشدار‌ها و توصیه‌های لازم پیرامون سیل اخیر و اقدامات صورت گرفته برای کمک‌رسانی پرداختند.

سیمای مازندران، با تولید برنامه‌هایی، چون برنامه زنده "استان ما" به مدت ۳۸۰ دقیقه، دعوت از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، فرمانداران جویبار، سیمرغ، میاندرود، ساری، معاون هماهنگ کننده بسیج استان، معاون عمرانی استانداری، مدیرکل راه وشهرسازی، مدیرعامل هلال احمر استان، ارتباط تلفنی با مدیرکل هواشناسی استان و مدیریت بحران و پلیس راه، پخش زنده جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران با حضور معاون اول رییس جمهور و هیات وزیران به مدت ۱۲۰ دقیقه، پخش گزارش‌های سیل در طول روز به میزان ۲۰ کلاکت، ارتباط تلفنی و آیتمی در برنامه‌های سفر بخیر، مازندران و مادرمه علاوه بر هشدار درباره سیل روند امداد رسانی را نیز پوشش دهد.

واحد صدا نیز از روز‌های قبل از وقوع سیل، در برنامه‌های پیام مازندران، نماشون، شباهنگام و میان برنامه‌های پخش نسبت به وقوع بارندگی شدید، اطلاع‌رسانی کرده بود.

همچنین در روز وقوع سیل، ضمن ارتباط با هواشناسی، هلال احمر، بسیج سازندگی، مدیریت بحران، با فرماندارای شهر‌های تحت خطر سیل از جمله ساری، سیمرغ، نکا، بهشهر، بابل، آمل، قائمشهر و نمایندگان مجلس شورای اسلامی همین شهرها، و فرمانده سپاه کربلای استان گفتگوی ویژه تلفنی صورت گرفت.

آخرین وضعیت کمک رسانی به سیل زده‌ها نیز در برنامه‌ای ویژه به مدت ۶۰ دقیقه به اطلاع مخاطبین رسید و از روز ۲۶ اسفند در برنامه‌های مختلفی همچون ویژه برنامه "بهارون، بهارماه، بهاری شو، طراوت و میان برنامه ها" به این موضوع پرداخته شد.

رادیو مازندران پیرامون سیل اخیر استان در مجموع حدود ۳۲ برنامه تقریبا به مدت ۵۰۰ دقیقه به این مساله پرداخت.

واحد اطلاعات و اخبار نیز از ۲۵ اسفند در هر سه بخش خبری رادیویی و تلویزیونی با برقراری ارتباط زنده با اداره هواشناسی و ارائه توصیه‌ها و هشدار‌های به ویژه به کشاورزان و دامداران به وظیفه خطیر اطلاع‌رسانی پرداخت.

۱۹ ارتباط هواشناسی، ۱۳ ارتباط با مدیریت بحران، ۲۷ گزارش، ارتباط با شبکه خبر ۳ مورد، ارتباط با شبکه یک ۱ مورد ۲۰ دقیقه‌ای، پخش محلی رادیو و تلویزیون، و بارگزاری ۱۲۳ خبر مکتوب در سایت از دیگر اقدامات این واحد بوده است.

انتشار فیلم و عکس سیل در تاریخ ۲۷ و ۲۶ اسفند ۹۷ در ساعات اولیه ۱۰ مورد، انتشار هشدار‌های هواشناسی در تاریخ ۲۶ و ۲۵ اسفند ۵۹۷ مورد خبر و فیلم، هماهنگی با کانال‌های بزرگ استان برای انتشار هشدار‌های هواشناسی قبل سیل، انتشار و تولید ۵ کلیپ از حوادث سیل در مازندران در تاریخ ۲ و ۱ فروردین ۹۸، تولید ۸ پوستر و عکس نوشت و انتشار در کانال‌های استانی، تولید ۸ اینفوگرافی از، آسیب‌های سیل در شمال کشور و انتشار در شبکه‌های اجتماعی، تولید موشن‌گرافی نکات ایمنی در شرایط بحرانی سیل ۲ مورد، تهیه کلیپ از آسیب‌های سیل در سیمرغ و ساری و بهشهر و انتشار در کانال و وب سایت مرکز از اقدامات فضای مجازی در طول این مدت بوده است.

انتهای پیام/ک


اقدامات صدا وسیما در سیل اخیر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.