سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راشاتودی گزارش داد:

بایدن، چهره شاخص دموکرات‌ها هم به گورستان سیاستمداران می‌رود

معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا اخیرا با اتهامات جنسی فراوانی روبه‌رو شده که ادامه حیات سیاسی وی را با چالش مواجه کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی شبکه راشاتودی در مطلبی نوشت: نام جنبش همه‌گیر Me Too# یا «من_هم» که  برای نخستین بار در هالیوود، مشهورترین عرصه فیلم سازی جهان بروز و ظهور پیدا کرد شاید برای بسیاری آشنا باشد، جنبشی که در برابر سوء استفاده‌های جنسی افراد شاخص قد علم می‌کند و با فعالیت گسترده در شبکه‌های  اجتماعی سعی در حمایت از قربانیان و رسوا کردن عاملان آن دارد.

هم‌اکنون نیز شاهد آن هستیم که هشتگ‌های این جنبش در پایتخت سیاسی آمریکا رسوخ پیدا کرده و زنگ‌ها را برای معاون رئیس جمهور سابق این کشور به صدا در آورده است.

احتمالا بیشتر مردم داستان رسوایی جنسی «جو بایدن»، را خوانده‌اند و ویدئو‌های او در این باره را به ویژه در فضای مجازی به صورت مستند مشاهده کرده‌اند، تا زمان نگارش این نوشتار تاکنون ۷ زن، علیه معاون سابق باراک اوباما، اتهامات جنسی را مطرح کرده‌اند.

در ادامه این مطلب آمده است: این اتفاقات در حالی رخ می‌دهد که در سال جاری (سال ۲۰۱۹) هر کسی با چنین اتهامی روبرو شود یقینا آینده نامعلومی پیدا می‌کند، حال این کابوس ابدی در کمین «جو بایدن» نشسته تا او را به سمت گورستان سیاستمداران ناکام هدایت کند.

در این میان تنها دو امکان وجود دارد که چرا چهره شاخص حزب دموکرات چنین رفتار افراطی و خارج از عرفی را نه تنها در مواجه با زنان بلکه در مواجه با دختران جوان نیز انجام می‌دهد.

دلیل نخست آن است که وی به اندازه کافی احساس قدرت می‌کند و در این اعمال قدرتش آن قدر راحت است که چنین رفتاری را در پیش گرفته و به معنای دیگر از قدرتش سو استفاده می‌کند و در غیر این‌صورت دلیلی ندارد که وی در یک ویدئو زنده تلوزیونی رفتاری خارج از عرف داشته باشد.

در این میان، عکس‌ها مانند لغات به حدی گویاست که ما را به سمت قطعیت احتمال دوم مبنی بر رفتار غیراخلاقی و خارج از عرف او به خاطر جنون جنسی هدایت می‌کند.

به عنوان مثال، «جو بایدن» در مراسم ادای سوگند «اشتون کارتر» در مقام وزیر دفاع در سال ۲۰۱۵ برابر همسر وی رفتار نا شایستی انجام داد، البته همسر کارتر چنین چیزی را رد کرد و مدعی شد که با آزار جنسی بایدن مواجه نشده است در این باره گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که کارتر و همسرش به عنوان یک دموکرات سعی داشته‌اند از هم حزبی شاخص خود حمایت کنند.

در این میان جو بایدن در توییتر  تمامی این اتهامات را رد و اعلام کرد در طول دوران کاری حرفه‌ای‌اش، تنها تلاشش بر این بوده که روابط انسانیش را تحکیم ببخشد.

با تمام این تفاسیر نباید «جو بایدن» را  اولین چهره‌ی سیاسی در آمریکا دانست که با چنین اتهاماتی مواجه می‌‍شود، مردم آمریکا و فعالان جنبش #Me Too  همچنان از مقام‌های واشنگتن احساس خشم می‌کنند، اما شاید مثال بارز اتهامات جناسی شخص اول کاخ سفید است که بار‌ها به او این اتهام را زده اند و وی همچنان در مسند قدرت قرار دارد، در کنار وی، برت کاوانا نیز از افرادی است که مدت‌ها به دلیل اتهامات جنسی اش تیتر نخست مطبوعات و مورد حمایت ترامپ بوده است، وی هم‌اکنون  نیز یکی از قضات دیوان عالی آمریکاست، چرا که نتوانستند اتهامات جنسی وی را ثابت کنند.

در انتهای این مطلب آمده است: اما بسیاری از گمانه‌زنی حکایت از آن دارد که جنبش جدید و قدرتمند من همچنین #Me too این بار مرز‌های سیاسی را در می‌نوردد و به نفع قربانیان این اتفاقات غیراخلاقی در برابر قدرت‌های سیاسی کاری انجام می‌دهد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.