سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خدمات هلال احمرمازندران به ۷۰۰ هزار گردشگر نوروزی

مدیرعامل جمعیت هلال مازندران از ارائه خدمات هلال احمر به بیش ۷۰۰ هزار نفر گردشگر نوروزی خبرداد.

مجتبی اکبری مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران در گفتگو با  خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  گفت: از آغاز طرح نوروزی جمعیت هلال احمر در ۲۴ اسفند ۹۷ تا روز ۱۶ فروردین ۹۸، ۷۰۰ هزار نفراز خدمات طرح‌های نوروزی هلال احمر استان بهره‌مند شدند.

وی با اشاره به اجرای طرح نوروزی هلال احمراستان در حوزه امداد و نجات افزود: در این مدت عوامل امدادی استان موفق شدند ضمن اجرای ۶۱۱ عملیات امدادی به بیش ۱۵ هزارنفر از مصدومان حوادث جاده‌ای، کوهستان و مراجعین حضوری به پایگاه‌های امداد و نجات خدمات لازم را ارائه کنند.

اکبری گفت: ارائه خدمات امدادی به ۱۱۰ حادثه جاده ای، ۵۱ حادثه شهری، ۳۹۳ مراجعه حضوری، ۵۷ حادثه متفرقه، خدمات درمان سرپایی به هزارو ۲۸۷ نفر و انتقال ۱۳۳ نفر از مصدومان به مراکز درمانی و همچنین ارائه خدمات اسکان اضطراری به ۵۶۸ نفر از جمله خدمات امدادی به متاثرین از سوانح مختلف بوده است.

وی گفت: در این عملیات‌ها ۷۸۰ تیم امدادی متشکل از ۲ هزار و ۹۰۰ امدادگر و نجاتگر با بکارگیری ۳۷۳ دستگاه آمبولانس و سایر خودرو‌های امدادی مشارکت داشتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران افزود: از آغاز طرح نوروزی جمعیت هلال احمر در ۲۴ اسفند ۹۷ تا روز ۱۶ فروردین ۹۸ بیش از ۷۹ هزار نفر با مراجعه به ایستگاه‌های سلامت، ۲۷ هزار نفر با مراجعه خیمه‌های نماز، ۳۸ هزارنفر با مراجعه به فضای دوستدار کودک و همچنین ۷ هزارنفر نیز در قالب  طرح سحاب از خدمات لازم برخوردار شدند.

اکبری گفت: در این مدت حدود ۶۰۰ هزار بسته فرهنگی و بروشور‌های اطلاع رسانی نیز توزیع شد.

وی افزود: در حوزه داوطلبان نیز امسال تلاش‌های بسیار ارزشمندی در دست اقدام است که تهیه و توزیع ۳ هزارو ۳۰۰ بسته معیشتی حمایتی با بهره وری ۸ هزار و ۸۰۰ نفر به ارزش حدود چهار میلیارد ریال از جمله اقدامات انجام شده در این زمینه بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت: اجرای طرح نیابت با مشارکت ۲۰۷ داوطلب و بهره وری ۴۱۵ نفر و اجرای طرح ملی خدمات داوطلبانه با اجرای ۹۲۶ برنامه و مشارکت دو هزارو ۶۰۰ نفر داوطلب و بهره وری ۳۰ هزار نفر از دیگر اقدامات حوزه داوطلبان هلال احمر استان در ایام نوروز بوده است.

وی افزود: امسال جمعیت هلال احمر استان در راستای اجرای طرح‌های نوروزی با تجهیز ۱۰۲  پایگاه امدادونجات و پست ایمنی و سلامت  به میهمانان ومسافرین نوروزی خدمت رسانی کرد.

اکبری گفت: در اجرای طرح امداد و نجات علاوه بر پایگاه‌های ثابت، ۷۵ پست سیار موتوری، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس پیشرفته امدادی و یک فروند بالگرد امدادی نیز مشارکت داشتند تا به فوریت‌های امدادی میهمانان نوروزی استان در اسرع وقت پاسخ داده شود.

وی افزود: در طرح نوروزی امسال حدود ۳ هزار نفراز  امدادگر ان، جوانان و داوطلبان جمعیت استان حضور فعال دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت: همه توان عملیاتی جمعیت هلال احمر مازندران در اجرای طرح امداد و نجات نوروزی بکارگیری می‌شوند، تا خدمت رسانی به مسافرین و میهمانان نوروزی استان در کمترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت انجام پذیرد.

اکبری افزود: طراحی ربات تلگرامی رسام (راهنمای سفر ایمن مازندران) و طراحی و راه‌اندازی اپلیکیشن نجات هلال احمر با قابلیت پاسخگویی سریع به نیاز‌های امدادی گردشگران در هرمکان و زمان  و همچنین فعالیت سامانه ارتباطی ۱۱۲ ندای امداد که بصورت شبانه روزی فعال است و استفاده از تیم سحاب (سامانه حرکت‌های امدادی بشردوستانه) از تدابیر هلال احمر استان برای خدمت رسانی مطلوب به مسافرین نوروزی بود.

انتهای پیام/ م

خدمت رسانی امدادگران هلال احمر مازندران به گردشگران نوروزی

برچسب ها: هلال احمر ، حوادث
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.