سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امدادرسانی به ۹۹۸ مصدوم در ایام نوروز

اورژانس استان در ایام نوروز به ۹۹۸ مصدوم امدادرسانی کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، عباسی ، معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی خراسان جنوبی گفت:طرح نوروزی با ۷۱ پایگاه اورژانس ۱۱۵شهری و جاده ای و با ۷۱ دستگاه آمبولانس فعال و حدود ۴۰دستگاه آمبولانس پشتیبان و با استفاده از ۴۵۰ نیروی فوریت های پزشکی پوشش داده می شود.

وی با بیان اینکه طرح سلامت نوروزی از ۲۵ اسفند سال گذشته آغاز و تا ساعت ۸ صبح ۱۷ فروردین ادامه دارد، افزود: ۶۳۰مورد از مأموریتها در ایام نوروز حوادث ترافیکی بوده که به ۹۸۸مصدوم امدادرسانی شده است.

وی گفت: آمبولانس های اورژانس ۱۱۵ از ساعت ۹ تا ۱۲ و ۱۷ تا۲۰ به خاطر آرامش خاطر مسافران نوروزی و یاداوری مخاطرات سفر و کاهش زمان رسیدن بر بالین مصدومین حاشیه امن جاده ها استقرار دارند.

عباسی افزود: وی با بیان اینکه دو دستگاه اتوبوس در دو شهرستان بیرجند و فردوس آماده امدادرسانی هستند گفت: دو فروند بالگرد در دو اورژانس هوایی بیرجند و طبس آماده امدادرسانی به حوادث خاص و نقاط صعب العبور بودند و طی ۱۴سورتی پرواز ۲۱مصدوم را که اکثر آنها مربوط به حوادث بوده است را به مراکز درمانی تخصصی منتقل کردند.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی خراسان جنوبی گفت: در ورودی پنج شهرستان بشرویه و سرایان و فرودوس و قاین و نهبندان ۵ ایستگاه سلامت اورژانس با هدف چکاپ قند خون و فشار خون و راهنمایی مسافران نوروزی راه اندازی شد و تا کنون به ۹۲۲نفر ارایه خدمت شده است.

عباسی افزود: آمار فوتی های جاده ای در مقایسه با طرح سلامت نوروزی ۹۷ افزایش دارد که آمار آن در اختیار پزشکی قانونی است.

انتهای پیام/ک

۶هزار و ۲۴۰ ماموریت اورژانس در طرح سلامت نوروزی

برچسب ها: اورژانس ، علوم پزشکی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.