سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گردشگران نوروزی از بهار دل انگیز چابهار لذت بردند

چابهار، شهری با چهار فصل بهاری در سال؛ با داشتن هوایی بهاری و مناظری بکر و دیدنی میزبان شمار زیادی هموطنان بود که با شنا در دریا و قدم زدن در ساحل سفری به یادماندنی را برای خود رقم زدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، بندر چابهار به سبب قرار گرفتن در نزدیکی منطقه استوایی، از تغییرات دمای اندکی در فصل‌های مختلف سال برخوردار است و بهترین کرانه اقیانوسی کشور و معتدل‌ترین هوای جنوب ایران را دارد.

چابهار بهشت گمشده و از مناطق بی نظیر و بکر گردشگری ایران است که زیبایی‌های طبیعی آن کمتر بین ایرانیان و جهانیان شناخته شده است در حالی که گردشگران با سفر به این بندر زیبا و کم نظیر می‌توانند از دیدن بیش از ۷۰۰ اثر طبیعی، گردشگری، تاریخی و تفریحی آن لذت ببرند.

رئیس اداره میراث فرهنگی چابهار عبدالحمیدافزود: همجواری چابهار و کنارک با دریا و آب‌های اقیانوسی سبب شده تا در این فصل از سال که دیگر نقاط کشور با برف و سرما رو به رو هستند این منطقه هوای معتدل در حد ۱۸ تا ۲۵ درجه داشته باشد.

 بلوچ زادهبیان کرد: چابهار پتانسیل‌های بالایی در زمینه گردشگری دارد و از چهار نمونه ساحل صخره ای، ماسه ای، شنی و مرجانی برخوردار است.

رئیس اداره میراث فرهنگی چابهار ادامه داد: چابهار در نیمه دوم سال برخلاف سایر نقاط کشور که با برف، کولاک و سرما مواجه هستند، هوای بهاری و مساعدی دارد و بهترین نقطه برای تفریح، گردش و شنا در دریا است.

وی افزود: قلعه پرتغالیها، آرامگاه سید غلامرسول، ساختمان قدیم فرمانداری (موزه محلی)، حسینیه آل رسول، ساختمان‌های قدیمی گمرک و پست و روستای تیس از جمله آثار تاریخی شهرستان چابهار به شمار می‌روند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چابهار تصریح کرد: آثار طبیعی این شهرستان نیز شامل ساحل ماسه ای، کوه‌های مینیاتوری، اسکله‌های صیادی، تالاب لیپار، درخت انجیر معابد، صخره‌های مرجانی و غار‌های بان مسیتی تیس همواره پذیرای گردشگران و مسافران داخلی و خارجی است.

وی ادامه داد: صنایع دستی شهرستان چابهار شامل سوزن دوزی، سکه دوزی و ساخت انواع هنر‌های دستی از محصولات دریایی سوغاتی‌های بسیار زیبا و جذابی هستند که در داخل و خارج از کشور طرفداران زیادی دارند.

بلوچ زاده گفت: مهمترین و معروف‌ترین صنایع دستی چابهار از صدف ساخته می‌شود به طوری که بیش از ۳۰۰ نوع وسایل صدفی و همچنین معرق صدف توسط هنرمندان زن و مرد این منطقه تولید و در بازار به فروش می‌رسد.

شهرستان چابهار براساس سرشماری آبان سال ۱۳۹۵ با جمعیت ۲۸۳ هزار و ۲۰۴ نفر و ۴۸ هزار و ۱۴۷ خانوار از شمال به شهرستان‌های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان (مکران) و از غرب به شهر کنارک متصل است.

انتهای پیام/گ

چابهار میزبان مسافران نوروزی

برچسب ها: نوروز98 ، گردشگران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.