سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصلاح الگوی کشت سرفصل مهم اقتصاد مقاومتی در سال زراعی جدید است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان با بیان اینکه تولید محصولات بازار محور اولویت جنوب کرمان است گفت: اصلاح الگوی کشت و پایداری تولید، سرفصل مهم اقتصاد مقاومتی در سال زراعی جدید است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ سعید برخوری گفت: در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و برنامه‌های ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی به منظور اصلاح و تغییر الگوی کشت، در سال زراعی جدید با جلب مشارکت کشاورزان جنوب کرمان به سمت تولید محصولات بازار محور حرکت می‌کنیم.

وی ادامه داد: توسعه کشت محصولاتی از جمله عدس، گلرنگ، آفتابگردان و انواع ملون بهاره با حفظ اولویت رعایت تناوب زراعی در دستور کار قرار گرفت.

برخوری با بیان اینکه ارزیابی محصولات جدیدی به صورت الگویی در حال انجام است تصریح کرد: هم اکنون سطحی معادل ۳۰۰ هکتار آفتابگردان و گلرنگ، ۴۰ هکتار عدس و یکهزار و ۴۰۰ هکتار انواع ملون در این منطقه کشت شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان ادامه داد: برابر ارزیابی‌های انجام شده، این محصولات مناسب‌ترین نوع، برای کاشت پس از ذرت تابستانه و خودداری از کشت دیرهنگام گندم است.

وی بیان کرد: عملیات برداشت انواع ملون از ۱۵ اسفند ماه آغاز و تا پایان فروردین ماه ادامه دارد.

برخوری اظهار داشت: این محصولات جایگزین حداقل، عملکردی معادل ۲۵ تن در هکتار دارند و از طرفی به دلیل تولید خارج از فصل و تقاضای بازار‌های هدف داخلی و خارجی، از قیمت مطلوبی برخوردار بوده از این رو کاشت این محصولات به کشاورزان جنوب استان توصیه می‌شود.

وی تاکید کرد: کشاورزان با هماهنگی کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی، از مزارع کشت شده در شهرستان‌های قلعه گنج، رودبارجنوب، فاریاب، منوجان و کهنوج بازدید کنند و از نزدیک با اصول کشت و کار و تبادل اطلاعات با کشاورزان مجری آشنا شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان ادامه داد: این کشت‌ها علاوه بر کم هزینه‌تر بودن در مقایسه با سایر کشت‌های فصلی، نیاز و مصرف آبی کمتری نیز دارند به طوری که مصرف آب آن‌ها حداکثر نصف مصرف آب در گندم است.

سالانه بیش از چهار و نیم میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در هفت شهرستان جنوبی استان کرمان تولید می‌شود.

انتهای پیام/س



تولید محصولات بازار محور اولویت جنوب کرمان است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.