سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرپرست استانداری گلستان:

هشدار غراوی نسبت به برداشت بی‌رویه شن و ماسه از سد نومل/ ذوب دو سوم برف در ارتفاعات گلستان

سرپرست استانداری گلستان، وضعیت سدهای این استان را کاملا ایمن خواند و نسبت به برداشت بی‌رویه شن و ماسه از سد نومل هشدار داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،میرمحمد غراوی سرپرست استانداری گلستان ظهر امروز گفت: آب پشت سد نومل به صورت زهکشی عمل می‌کند که باید از برداشت بی‌رویه شن و ماسه در پایین دست سد جلوگیری شود چراکه ممکن است خطراتی به وجود آورد.

وی با بیان اینکه سایر سد‌های استان گلستان از ایمنی کامل برخوردار هستند، گفت: دیگر سیلابی از بالادست نداریم که به آورد رودخانه گرگانرود اضافه کند.

سرپرست استانداری گلستان خطاب به مردم مناطق سیل‌زده، گفت: مسوولان در تلاش هستند هرچه سریعتر وضعیت در این مناطق به شرایط عادی برگردد پمپ فشار قوی به استان ارسال شده تا آب مناطق سیل‌زده گلستان به سمت دریا هدایت شود.

غراوی با اشاره به اینکه سیلاب به سرعت قابل جمع‌شدن نیست، برطرف شدن این واقعه را زمان‌بر دانست و گفت: همه تلاش می‌کنیم تا شرایط را تثبیت کنیم و در این راه از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

وی تسریع در خروج آب از مبادی مناطق سیل‌زده روستایی را امری مهم خواند و افزود: نیرو‌های مسلح در لایروبی رودخانه‌ها عملکرد خوبی داشتند چندین کانال فرعی ایجاد کردند استقرار لایروب‌ها در کانال رهبری و فعالیت بارچ در کانال صفاایشان برای بازگشایی مسیر و هدایت آب ادامه دارد.

سرپرست استانداری گلستان افزود: در محور گرگان‌رود دستگاه لایروب از سوی بنادر و دریانوردی در محل مستقر شد و عملیات لایروبی در حال انجام است روند تخلیه آب در رودخانه گرگان‌رود به خوبی انجام می‌گیرد که این مهم نتیجه تعامل و همکاری نیرو‌های مسلح است.

غراوی در خصوص نگرانی از رودخانه قره‌سو به خاطر ذوب برف‌ها بیان کرد: پوشش برف در ارتفاعات جنوبی استان از ۳ هزار و ۷۰۷ کیلومتر مربع به یک هزار و ۱۶۰ کیلومتر مربع کاهش یافت در مدت دو روزی که شرایط جوی استان آفتابی بود دو سوم از برف در ارتفاعات استان ذوب شد و به سمت پایین‌دست در حرکت است.

وی ادامه داد: ذوب برف‌ها سبب شد تا رودخانه‌های ما از آب اشباع شود و به سمت گرگان‌رود و قره‌سو جریان پیدا کند و ما در تلاش هستیم با ایجاد لاین خاکی از شهر‌ها و روستا‌های در مسیر سیلاب محافظت کنیم.
 
منبع: فارس

انتهای پیام/م
 
 

وضعیت سدهای  استان گلستان کاملا ایمن است

 
 
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.