سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لاریجانی مطرح کرد؛

تصمیم گیری برای پرداخت خسارت سیلاب‌ها در جلسات قوای سه گانه/نیاز‌های مردم آسیب دیده تأمین می‌شود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ولی با شرایط فعلی باید به فکر برنامه ریزی و کنترل خروجی باشیم تا ایمنی شهر‌های خوزستان کنترل شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی لاریجانی ،رئیس مجلس شورای اسلامی بیان داشت: میزان و نوع خروجی آب را طوری کنترل شود که هیچ مشکلی برای مردم در پایین دست پیش نیاید.

وی ادامه داد: در روز‌های آینده نیز شاهد ریزش نزولات آسمانی هستیم که بر این اساس باید کنترل‌های عاقلانه‌ای داشته باشیم.

لاریجانی بیان داشت: همچنین طرح ساخت و احداث سد بختیاری نیز باید پیگیری شود که آن هم به یک سرمایه گذاری سنگین‌تر نیاز دارد.

رئیس مجلس عنوان کرد: در مسیر با استاندار صحبت شد که این طرح‌ها زمان بر است، ولی با شرایط فعلی باید به فکر برنامه ریزی و کنترل خروجی باشیم تا ایمنی شهر‌های خوزستان کنترل شود.

لاریجانی بیان داشت: باید از آب به درستی استفاده شود، چون کشور ایران منطقه‌ای خشک است و نماینده دزفول پیگیر پروژه‌های مختلف است که از آن جمله می‌توان به احداث سد بختیاری و افزایش ارتفاع سد دز اشاره کرد و باید سرمایه گذاری‌های لازم برای آن انجام شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: به وزیر نیرو اعلام شده که این طرح‌های کارشناسی را مطالعه کنند تا در کوتاه مدت حداکثر استفاده را از آب‌های زیرسطحی استفاده کنیم و  برای زمان فعلی برخی از کارشناسان روش‌های جدیدی به منظور استفاده از آب برای دشت‌های خوزستان مطرح کردند که باید آن را به طور جدی پیگیری کرد.

لاریجانی با ابراز امیدواری از اینکه بارندگی‌های چند روز آینده نیز با همت پیگیری شود، یادآور شد: از روز‌های اولی که سیل در استان گلستان رخ داد نگران خوزستان بودن و احساس می‌کردم در آخر همه این آب‌ها در سطح کشور به خوزستان منتهی می‌شود؛ از آن زمان با استاندار تماس‌های مداوم گرفتم که از پیگیری‌های مختلف برای خوزستان باخبر باشم.

وی  ادامه داد: با آن حجم آب سنگینی که در یک بازه کوتاه وارد استان شد، مدیریت خوب بود و در مجموع دولت و مجلس تصمیم گیری‌های خوبی داشت و مردم خوزستان دغدغه‌ای نداشته باشند، چون یکی از مسائل مهم از روز‌های اول در استان‌های درگیر سیلاب جبران خسارت و آسیب‌های وارده به مردم در بخش دامداری، کشاورزی و منازل تخریب شده بود، چون این بحران ناخواسته رخ داد.

لاریجانی با تاکید بر اینکه مردم تقصیری در بروز این بحران نداشتند، اضافه کرد: هرچند دولت با مشکلات مالی مواجه است، ولی تأمین منافع پرداخت خسارت سیل به مردم را از راه‌های مختلف تعیین می‌کندو  مقام معظم رهبری تأکید بر لزوم پیشگیری از بروز چنین حوادثی خطاب به مسئولان فرمودند که نیاز‌های مردم هم باید تأمین شود.

رئیس مجلس شواری اسلامی گفت: در اولین فرصت جلسات قوای سه گانه تصمیم گیری‌های لازم به منظور پرداخت خسارت سیلاب‌ها را خواهیم داشت و برای بهبود زیرساخت‌های تخریب شده و تأمین نیاز‌های مردم در استان لرستان، کرمانشاه، همدان، گلستان و دیگر استان‌های درگیر سیلاب پیشنهاداتی تدوین و برای استانداری‌ها ارسال می‌شود.

لاریجانی ادامه داد: خوشبختانه وضعیت خوزستان از نظر خسارت‌ها کمتر از دیگر استان هاست، ولی همین مقدار هم باید تأمین کرد. همچنین سرمایه گذاری‌هایی که برای پیشگیری نیاز هست نیز باید در دستور کار باشد. وضعیت استان لرستان از این جهت دارای شرایط سخت‌تری هست و آسیب‌های زیادی به شهر و روستا‌ها وارد شده است و  مردم نگرانی آن چنانی نداشته باشند، چون پشتیبانی این فکر پرداخت سیلاب را مقام معظم رهبری دارند و فرمایشات ایشان حتماً در مجلس اجرا و در دولت هم پیگیری می‌شود.

وی عنوان کرد: نیاز‌های مردم در حوزه مسکن، کشاورزی، دامداری و مغازه‌های تخریب شده تأمین می‌شود؛ خصوصاً کشاورزانی که اراضی آن‌ها زیر آب رفته یا می‌رود اصلاً دغدغه نداشته باشند. گاهی شنیده می‌شود که کشاورزان دغدغه دارند و با مقاومت اعلام می‌کنند که شاید کسی به داد ما نرسد، ولی اینطور نخواهد بود وقتی مقام معظم رهبری دستور داده اند، حتماً خسارت‌ها جبران می‌شود و با توجه به اینکه حجم زیادی از آب‌های ایران در خوزستان ذخیره شده و استفاده بهینه از آن‌ها ضروری است.

انتهای پیام/م

برچسب ها: سیلاب ، حوادث
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.