سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واحدهای سیل زده کرناچی در محل دیگری ساخته می شوند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: صاحبان واحد‌های مسکونی سیل زده شهرک کرناچی کرمانشاه باید ساختمان‌های جدید خود را در محل دیگری بسازند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: صاحبان واحد‌های مسکونی سیل زده شهرک کرناچی کرمانشاه باید ساختمان‌های جدید خود را در محل دیگری بسازند، زیرا محل فعلی آن‌ها بستر رودخانه محسوب می‌شود و ساخت و ساز در این محدوده غیرقانونی است.

مهرداد سالاری در باره آخرین وضعیت شهرک کرناچی گفت: استاندار نیز باجدیت به دنبال تامین اعتبار لازم از طریق مصوبات دولت برای پرداخت خسارت به این آسیل دیدگان است.

وی اظهار داشت: متاسفانه حدود ٢٥٠ واحد مسکونی در بستر و حریم رودخانه قره سو به صورت غیرقانونی ساخته شده اند که می‌بایست شهرداری و آب منطقه‌ای جلوی این ساخت و ساز‌ها را می‌گرفتند، ولی متاسفانه در این زمینه قصور داشته اند.

سالاری اضافه کرد: از این تعداد، حدود ١٥٠ واحد با بالا آمدن آب رودخانه قره سو در محاصره آب و یا آبگرفتگی قرار گرفته اند.

وی گفت: از چند روز قبل از طغیان رودخانه و با پیش بینی بارش‌های سنگین، تذکر‌های لازم برای تخلیه این واحد‌ها داده شد. همچنین پیش بینی اسکان موقت اهالی در محل‌هایی که فرمانداری و هلال احمر آماده کرده بودند؛ انجام گرفته بود.

این مقام مسئول بیان  کرد: تعدادی از صاحبان این واحد‌های در معرض خطر، همکاری کرده و جابجا شدند، اما متاسفانه تعداد دیگری توجه نکردند. البته آن‌ها نیز با بالا آمدن آب مجبور به ترک منازل خود شدند و به سرعت به مدرسه و مسجدی که تجهیز به چادر و پتو و... شده بود؛ جابجا شدند و اسکان موقت یافتند.

وی ادامه داد: هم اکنون محل اسکان، غذا، وسایل گرمایشی و آب معدنی در اختیار این سیل زدگان قرار داده شده است.
وی پیش بینی کرد؛ حداکثر تا یک هفته دیگر آب رودخانه به سطح قبلی خود برگردد و این عزیزان دوباره به منازل خود باز گردند.

انتهای  پیام/ز

 


٢٥٠ واحد مسکونی در بستر و حریم رودخانه قره سو به صورت غیرقانونی ساخته شدند

برچسب ها: حوادث ، بحران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.