سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حال روستای «خلیفه حیدر» شوش وخیم است

عضو شورای روستای «خلیفه حیدر» شوش، حال روستای خلیفه حیدر شهرستان شوش را وخیم اعلام کرد و از شکستن چند نقطه سیل در این روستا خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، جابر دورق زاده، عضو شورای روستای «خلیفه حیدر» شوش خبر محاصره این روستا در سیلاب در ۴ روز گذشته را تایید کرد و گفت: سیل بند روستا در چند نقطه در حال شکستن است.

وی شرایط این روستا را بسیار وخیم توصیف کرد و بیان داشت: آب به برخی از خانه‌ها هم نفوذ کرده است.

دورق زاده اظهار کرد: روستائیان خلف حیدر نیاز به اختصاص قایق و امدادرسانی دارند.

این در حالی است ک. عدنان غزی، فرماندار شوش، طی توضیحاتی، ادعای اهالی روستای «خلیفه حیدر» را تکذیب کرد و از اظهارات بیش‌تر در این زمینه اجتناب نمود.

گفتنی است؛ بیش از ۱۰۰ نفر از اهالی روستای «خلیفه حیدر» از توابع شوش ۴ روز است که در محاصره سیلاب کرخه گرفتار شده اند و با توجه به افزایش خروجی سد کرخه درخواست اعزام قایق و امدادرسانی دارند.

در پی طغیان رودخانه کرخه و افزایش خروجی سد کرخه (که از دیروز به ۲ هزار مترمکعب برثانیه رسیده) روستا‌های مسیر این رودخانه هر لحظه بیشتر در «سیلاب» فرو می‌روند.

فرمانداری شوش با اعلام حالت فوق العاده در این شهرستان برای تخلیه فوری ۷۰ روستا و شهر فتح المبین در حوضه‌های کرخه و دز را اخطاریه داده است.

عامر محمدی، یکی از اهالی این روستا خلیفه حیدر گفت: با اعلام هشدار سیل، زنان و کودکان روستا به اردوگاه اسکان اضطراری منتقل شده اند، اما ۶۵ نفر از مردان برای محافظت از منازل و اموال اهالی روستا باقی مانده اند، همچنین حدود ۷ خانوار (شامل زن و مرد و کودک) نیز در طبقه دوم یک مدرسه ساکن هستند که در مجموع جمعیتی در حدود ۱۰۰ نفر را تشکیل می‌دهند.

وی بیان کرد: در ابتدا، ارتفاع آب تا حدود یک متر بود و می‌توانستیم به خارج از روستا تردد کنیم، اما از ۴ روز پیش، آب خیلی بالا آمده و جاده‌های روستا (به آهو دشت و به روستا‌های همجوار) مسدود شده اند.

محمدی اذعان داشت: ما در روستا قایق نداریم و به همین دلیل بدون آب و غذا مانده ایم، از سوی دیگر آب هر لحظه بالاتر می‌آید و نگران سیل بند نیز هستیم که اگر بشکند، همه روستا با ساکنانش به زیر آب می‌رود.

به گفته وی، سایر اهالی روستا که در اردوگاه اضطراری هلال ساکن هستند و احشام روستا که قبلا منتقل شده اند، اکنون در امان هستند، اما خطر، جان آن‌هایی که در روستا مانده اند را تهدید می‌کند.

انتهای پیام/گ

روستا‌های شوش در محاصره سیلاب

برچسب ها: مدیریت بحران ، حوادث
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.