سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ورود سامانه جدید بارشی به کشور/ناپایداری جوی در استان بوشهر

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی خبر از ورود سامانه بارشی جدید از روز جمعه به کشور می‌دهد که سبب افزایش ناپایداری‌های جوی در سطح استان بوشهر می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، فرج‌الله شکوهی‌پور بیان کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده تداوم فعالیت سامانه بارشی در قسمت‌های جنوبی استان تا ابتدای وقت فردا است.

وی تصریح کرد: در این مدت، وقوع بارش‌های پراکنده باران به همراه وزش باد، گاهی رگبار باران و رعدوبرق و در مناطق مستعد با احتمال ریزش تگرگ پدیده‌های غالب در این نواحی خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر عنوان کرد: در ساعاتی از وقت فردا چهارشنبه و پنجشنبه در سطح استان، به صورت محلی و پراکنده با افزایش ابر وقوع بارش باران و رعدوبرق دور از انتظار نیست.

شکوهی‌پور گفت: پیش بینی می‌شود مجدداً از روز جمعه با نفوذ تدریجی سامانه بارشی به نواحی غربی و جنوب غربی ایران، ناپایداری‌های جوی در این نواحی افزایش یابد.

وی افزود: در ساعات آینده آسمان استان نیمه ابری تا ابری همراه با وزش باد و عمدتاً در قسمت‌های جنوبی استان بارش پراکنده باران، گاهی رگبار باران به همراه رعدوبرق و و وزش تندباد و در مناطق مستعد با احتمال ریزش تگرگ و در مناطق شمالی و مرکزی به تدریج کاهش ابر و از فردا در برخی نقاط وقوع پدیده مه پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: جهت وزش باد شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۰ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و در مناطق جنوبی گاهی جنوب شرقی تا شمال شرقی با سرعت ۱۲ تا ۳۸ گاهی تا ۴۸ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

شکوهی‌پور گفت: ارتفاع موج دریا نیز در سواحل شمالی و مرکزی ۶۰ تا ۱۲۰ و از فردا ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر و در سواحل جنوبی ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی تا ۱۸۰ سانتیمتر و از فردا ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر خواهد بود.

انتهای پیام/م

فعالیت سامانه بارشی تا فردا در جنوب استان بوشهر ادامه دارد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.