سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان امداد ونجات مطرح کرد؛

حضور پزشکان داوطلب در مناطق سیل زده پلدختر و معمولان/ مردم کمک‌های نقدی داشته باشند

سلیمی گفت: مردم کمک‌های نقدی داشته باشند تا بتوانیم مناطق سیل زده را بازسازی کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات درگفتگویی تلویزیونی اظهار کرد: مسیر زمینی معمولان مسدود است و از دیروز با استفاده از بالگردهایمان ۲۰۰ تخته چادر، ۷ هزار آب معدنی و بسته‌های غذایی را به این منطقه منتقل کردیم.

وی با بیان اینکه امروز هم ۱۰ بالگرد هلال احمر و نیرو‌های مسلح برای انتقال اقلام ضروری به این منطقه پرواز درآمدند، افزود: اگر مسیر زمینی معمولان باز شود سرعت کار و ارائه خدمات بیشتر می‌شود.

سلیمی با اشاره به اینکه نیرو‌های امدادی را با بالگرد به این منطقه اعزام می‌کنیم، گفت: کار دشوار است و اقلام با سختی منتقل می‌شوند.

رئیس سازمان امداد و نجات  تاکید کرد: اقلام غذایی که میان سیل زدگان توزیع می‌شود مطالعه شده است و نیاز ۷۲ ساعته آن‌ها را تامین می‌کند.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی مسئولیت کمک‌های امدادی- دارویی را بر عهده دارد، افزود: اقلام دارویی توط بالگرد‌ها به مناطق منتقل می‌شود؛ همچنین تعدادی از تعدادی از پزشکان داوطلب نیز با تجهیزات کامل از استان‌های اصفهان، مرکزی و همدان امروز در پلدختر و معمولان مستقر می‌شوند.


بیشتر بخوانید:کاهش حجم سیل در پلدختر/ امدادرسانی به ماژین با ۳ بالگرد 


رئیس امداد و نجات با بیان اینکه ۲۲۰ نفر از نیرو‌های امدادی در پلدختر حضور دارند و هماهنگی خوبی با سپاه انجام شده است، ادامه داد: در این شرایط اولویت اول ما ایجاد اردوگاه و توزیع اقلام است.

سلیمی گفت: تاکنون ۵ اردوگاه دایر شده که چند مورد دیگر هم باید ایجاد شود.

وی با بیان اینکه تاکنون هیچ فوتی در پلدختر نداشتیم و تنها ۱۷- ۱۸ مصدوم گزارش شده است، بیان کرد: ۹ هزار و ۸۰۰ خانوار را باید در پلدختر پوشش دهیم در صورتی که مواد غذایی تا ظرفیت ۱۵ هزار خانوار را داریم.

وی افزود: از جهت اقلام زیستی و غذایی مشکلی نداریم، مردم کمک‌های نقدی داشته باشند تا بتوانیم این مناطق را بازسازی کنیم.

رئیس سازمان امداد و نجات گفت: در خرم آباد نیز مشکلی وجود ندارد و تنها آب گرفتگی جزئی‌ در حاشیه رودخانه‌ها وجود داشته و شرایط شهر پایدار است.

انتهای پیام/

شرایط شهر خرم آباد پایدار است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.