سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان خبرداد:

آسیب ۲۲ هزار هکتار اراضی کشاورزی از سیل

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از آسیب ۲۲ هزار هکتار اراضی شامل باغات و مزارع به‌دلیل بارندگی‌های شدید و سیلاب خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ،منصور رضوانی جلال رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از آسیب ۲۲ هزار هکتار اراضی شامل باغات و مزارع به‌دلیل بارندگی‌های شدید و سیلاب خبرداد و گفت: ۴۴۰ جایگاه دام، ۸۶ رشته قنات و ۷۰ مورد استخر پرورش ماهی نیز تخریب شده‌اند.

وی با اشاره به بارندگی‌های شدید و بروز سیلاب در برخی از مناطق استان، مطرح کرد: بر اساس برآورد‌های اولیه تا شب گذشته، میزان خسارت به باغات، دام، قنات و استخر‌های پرورش ماهی، ۲۴۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان  در رابطه با تاثیر سیل بر محصولات کشاورزی و دامی نیز اظهار کرد: تا زمان فروکش کردن کامل سیلاب در زمین‌های زراعتی، هیچ‌گونه پیش‌بینی دقیق درمورد کاهش و یا افزایش محصولات کشاورزی در استان امکان پذیر نیست.

رضوانی جلال از سرکشی، رسیدگی و مراقبت دقیق نیرو‌های جهادکشاورزی به باغات، مزارع، دام‌ها و استخر‌های پرورش ماهی خبرداد و افزود: از کشاورزان محترم تقاضا می‌شود تا اتمام سرکشی‌ها نهایت همکاری و صبر را با همکاران جهادکشاورزی داشته باشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان بابیان اینکه میزان تمامی خسارات واردشده بر محصولات دامی و کشاورزی به مدیریت ستاد بحران کشور ارسال شده است، مطرح کرد: پس از برآورد و بررسی‌های دقیق ستادبکران کشور، میزان و نحوه تسهیلات قابل پرداخت به کشاورزان مشخص خواهد شد.

انتهای پیام/د.ا

خسارت ۲۴۰ میلیارد تومانی سیل در بخش کشاورزی

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.