سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشف شبکه توئیتری از حساب‌های جعلی برای حمایت انتخاباتی از نتانیاهو

بنا بر گزارش یک سازمان دیدبان اینترنتی، یک شبکه توئیتری شامل حساب‌های جعلی برای بدنام کردن رقبای انتخاباتی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی کشف شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه نیویورک تایمز، یک نهاد دیدبان اینترنتی صهیونیستی صد‌ها حساب کاربری رسانه‌های اجتماعی که اکثر آن‌ها تقلبی هستند، را کشف کرده که به منظور بدنام کردن مخالفان بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، در انتخابات پارلمانی هفته آینده مورد استفاده قرار گرفته‌اند. هدف این اقدام برجسته کردن پیام‌های حزب لیکود نتانیاهو بوده است.

این پیام‌ها که بر روی حساب‌های کاربری این شبکه در فیس‌بوک و توئیتر منتشر شده اند، مکررا از سوی مقام‌های کمپین حزب لیکود و یائیر نتانیاهو، پسر نتانیاهو بازنشر می‌شوند.

این نهاد دیدبانی مستقل که هدف آن پرده برداری از استفاده مغرضانه از شبکه‌های اجتماعی است، هیچ ارتباط مستقیمی میان این شبکه و نتانیاهو، حزب یا پسر وی پیدا نکرده است، اما اعلام کرده ظاهرا این شبکه با هماهنگی حزب و کمپین انتخاب مجدد نتانیاهو عمل می‌کند.

این نهاد افزود: این شبکه از طریق دستکاری، افترا، دروغ و شایعه‌پراکنی عمل می‌کند. این شبکه در پرکارترین روز‌های خود، روزانه هزاران توئیت منتشر می‌کند.

بر اساس این گزارش، میزان فعالیت این شبکه از زمان اعلام انتخابات در ماه دسامبر ۵ برابر افزایش یافته است. این شبکه در شرایط حساس برای نتانیاهو بسیج شده است.

این گزارش افزود که این شبکه احتمالا قوانین رژیم صهیونستی مربوط به انتخابات، مسائل مالی انتخابات، حریم شخصی و مالیات را نقص می‌کند.

یک سخنگوی حزب لیکود اعلام کرد که این حزب شبکه‌ای با حساب‌های کاربری قلابی را راه اندازی نکرده است. تمامی اقدامات دیجیتال حزب لیکود واقعی است و بر اساس حمایت از نخست وزیر است.

بر اساس این گزارش، ۱۵۴ مورد از حساب‌های کاربری این شبکه از اسامی جعلی استفاده کرده اند و ۴۰۰ مورد نیز مظنون به جعلی بودن هستند. به نظر می‌رسد این حساب‌های کاربری به دست مردم راه اندازی شده‌اند نه ربات‌ها و این امر ردیابی آن‌ها را سخت‌تر می‌کند.

تمامی پست‌های این حساب‌ها به زبان عبری است.

انتهای پیام/

برچسب ها: اسرائیل ، نتانیاهو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.