سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تابستانی ایده آل با بارندگی‌های مناسب در استان کرمان

مدیرعامل شرکت آب منطقه استان کرمان با اعلام اینکه تابستان امسال بهتر از سال گذشته است، گفت: تغییر اقلیم و اختلاف بارندگی‌ها در مناطق مختلف این استان از ۴۶۰ تا ۱۴ میلیمتر است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، ابراهیم علیزاده مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمان گفت: متاسفانه مشکلات شمال استان در وضعیت خشکسالی بوده و با توجه به بارندگی‌های اخیر در کشور و استان، اما وضعیت در این منطقه همچنان به‌جای خودش باقی مانده است.

وی به وضعیت سد‌های استان پس از بارندگی‌های اخیر در استان کرمان اشاره کرد و افزود: ظرفیت سد سیرجان ۳۸ میلیون متر مکعب بوده که اکنون ۱۰ میلیون آب پشت آن ذخیره شده است.

علیزاده تصریح کرد: سد بافت در حال حاضر فقط ۳۳ میلیون مترمکعب آب ذخیره دارد، سد جیرفت از ۳۳۰ میلیون مترمکعب ظرفیتش ۱۸۰ میلیون مترمکعب آن پر شده و مابقی ظرفیت سد خالی است، ضمن آنکه سد بم نیز ۱۷۰ میلیون مترمکعب ظرفیت دارد که هم اکنون ۱۴۰ میلیون آب در مخزن آن ذخیره شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمان از رصد لحظه‌ای مخازن سد‌های استان برای تنظیم ورودی و خروجی آب سد‌ها خبر داد و یادآور شد: متوسط بلندمدت بارندگی استان ۱۲۹ میلیمتراست که در سال آبی گذشته استان کرمان، ۵۳ میلیمتر بارندگی داشته است، اما در سال آبی جاری، ۱۲۰ میلیمتر متوسط بارندگی ایستگاه‌های آب منطقه‌ای را نشان می‌دهد.

علیزاده گفت: تعداد ایستگاه‌ها، محل قرارگیری ایستگاه‌ها و روش اندازه‌گیری متوسط بارندگی‌ها از مهمترین دلایل اختلاف آمار بارندگی‌های بین این دو نهاد است.

وی افزود: پروژه انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی ایران توسط بخش خصوصی در حال اجراست و پیش‌بینی شده است در نیمه دوم سال ۹۸ آب از خلیج فارس به صنایع سیرجان برسد.

علیزاده با اعلام اینکه تابستان امسال بهتر از سال گذشته است، تصریح کرد: تغییر اقلیم و اختلاف بارندگی‌ها در مناطق مختلف این استان از ۴۶۰ تا ۱۴ میلیمتر است.

انتهای پیام/ب

وضعیت سد‌های استان کرمان پس از بارندگی‌های اخیر

برچسب ها: آب و هوا ، هواشناسی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.