بخشدار راین با اشاره به آبگیری یک سوم سد خاتم النبیاء راین در پی بارندگی‌های اخیر گفت: با توجه به وضعیت آب و هوایی انتظار می‌رود تا پایان فروردین ماه این سد به مرحله آبگیری کامل قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،   " اکبر عباس پور" بخشدار راین گفت: با توجه به بارندگی‌های اخیر در ورودی حوزه آبریز سد خاتم النبیاء دهستان گروه، تا کنون یک سوم از حجم ورودی سد آبگیری شده است.

وی افزود: با توجه به وضعیت بارندگی‌های پیش رو احتمال می‌رود تا پایان فروردین ماه امسال این سد به مرحله آبگیری کامل قرار گیرد.

عباس پور تصریح کرد: با آبگیری کامل یک میلیون و ۴۰۰ مترمکعب آب ذخیره شده در پشت سد تمام روستا‌های پائین دست تا پایان سال زراعی جاری از آب کشاورزی کافی برخوردار خواهند شد.

وی گفت: سد خاتم الانبیاء دهستان گروه از توابع بخش راین از نوع سد‌های خاکی همگن می‌باشد که با هدف جمع آوری سیلاب‌های فصلی به منظور تامین آب شرب و کشاورزی ۳۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی روستا‌های پایین دست ساخته شده و امسال امید میرود با توجه با خشکسالی‌های سالیان گذشته مشکل ناشی از کمبود آب در منطقه مرتفع شود.

انتهای پیام/ی

کمبود آب راین رفع می شود

برچسب ها: وزارت نیرو ، آب وهوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار