سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در محل سفارت ایران در ایروان برگزار شد؛

نشست بهره گیری از فرصت حضور و همکاری ایران با اتحادیه اقتصادی اورآسیا

در نشستی با حضور جمعی از تجار و بازرگانان علاقمند به همکاری با ارمنستان موضوعات مختلفی پیرامون شروع تجارت با ارمنستان و اتحادیه اورآسیا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در نشستی با حضور جمعی از تجار و بازرگانان علاقمند به همکاری با ارمنستان به منظور بهره گیری از ظرفیت‌های موجود در اتحادیه اقتصادی اورآسیا در محل سفارت کشورمان در ایروان برگزار گردید، موضوعات مختلفی پیرامون شروع تجارت با ارمنستان و اتحادیه اورآسیا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
 
در این جلسه راهکار‌های بهره برداری از فرصت بوجود آمده در نتیجه تصویب موافقنامه تجارت ترجیحی، جهت معرفی کالا‌های ایرانی در کشور ارمنستان و بویژه کشور‌های عضو اتحادیه اورآسیا استفاده شود.

در این نشست همچنین موانع و محدودیت‌های موجود در گسترش تجارت بین ایران و ارمنستان و اتحادیه اقتصادی اورآسیا نیز مورد بحث قرار گرفت. نبود مسیرمناسب حمل و نقل جاده ای، ریلی و هوایی، عوارض بالای گمرگی برای ورود کالا‌های ایرانی به ارمنستان و عدم معرفی مناسب کالای ایرانی در این حوزه از جمله مهم‌ترین مشکلاتی بود که مورد توجه بازرگانان و فعالان اقتصادی قرار گرفت.

سجادی سفیر محترم کشورمان در ایروان تصویب ااین مموافتنامه را فرصت مناسبی برای معرفی کالای ایرانی توصیف نمودند و آمادگی سفارت کشورمان را برای هر گونه همکاری با فعالان اقتصادی اعلام داشتند.

سفیر کشورمان تسهیل و روان سازی تجارت بین دو کشور را خواستار شده و افزودند امضای موافقتنامه تجارت ترجیحی در مجلس ارمنستان و رفع موانع و محدودیت‌های گمرکی موجب بالا رفتن حجم تجارت بین ایران و کشور‌های عضو اتحادیه اقتصادی اورآسیا خواهد شد.

سجادی به تجار، بازرگانان و فعالان اقتصادی توصیه نمودند از فرصت بوجود آمده استفاده نموده و با بالا بردن کیفیت کالا‌های صادراتی از تسهیلات فراهم شده برای صادرات کالا‌های ایرانی به کشور‌های اروپایی استفاده نمایند.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.