سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کره شمالی حمله به سفارتش در اسپانیا را «تروریستی» خواند

یک مقام وزارت خارجه کره شمالی حمله ماه گذشته به سفارت این کشور در مادرید را تروریستی اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، یکی از نمایندگان وزارت خارجه کره شمالی امروز (یکشنبه) در بیانیه‌ای حمله به سفارت این کشور در اسپانیا در ماه گذشته میلادی را یک «حمله تروریستی» خواند.

وی همچنین خواستار انجام تحقیقاتی درباره این حمله شد و گفت: «یک حمله تروریستی در تاریخ ۲۲ فوریه سال جاری میلادی انجام شد که در آن یک گروه مسلح به سفارت کره شمالی در اسپانیا حمله کرد. ما از مقامات اسپانیا انتظار داریم که تحقیقاتی را در خصوص این حمله انجام دهند.»

این نخستین اظهارنظر رسمی کره شمالی درباره این حادثه است. سفارت کره شمالی در مادرید اوایل اسفند هدف حمله افراد ناشناس قرار گرفت. پلیس در آن زمان تایید کرد که چند نفر پس از ورود به ساختمان سفارت، دست و پا و دهان کارکنان را بسته و رایانه‌های این مرکز را به سرقت بردند. این افراد ناشناس قصد داشتند اطلاعات حساس درباره برنامه‌های هسته‌ای کره شمالی را --چند روز پیش از برگزاری نشست هانوی میان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی -- سرقت کنند.

رسانه‌های اسپانیا پیشتر اعلام کردند احتمال دست داشتن دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا در ماجرای حمله به سفارت کره شمالی در مادرید وجود دارد. همچنین یک دادگاه در اسپانیا پیشتر با استناد به مدارکی معتبر اعلام کرد رئیس این گروه ناشناس پس از حمله به سفارت کره شمالی با سازمان اف بی آی آمریکا تماس گرفته است تا اطلاعاتی را درباره داده‌هایی که سرقت کرده در اختیار این سازمان قرار دهد. این دادگاه اعلام کرد «آدریان هونگ چانگ» اهل مکزیک به عنوان رئیس این گروه شناسایی شده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.