سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گوترش از نشانه‌هایی مبنی بر حل بحران کنترل ارتش لیبی خبر داد

دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد به نظر می‌رسد دو رهبر رقیب در لیبی توانسته‌اند منازعه هشت ساله در خصوص کنترل ارتش را برای نخستین‌بار حل‌وفصل کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، دبیرکل سازمان ملل اظهار داشت نشانه هایی مبنی بر حل بحران کنترل ارتش در لیبی از سوی سران رقیب دیده می شود.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در جمع خبرنگاران اعلام کرد: «ما شواهدی را می بینیم مبنی بر اینکه اختلافات در این زمینه احتمالا برای نخستین بار حل و فصل می‌شوند.» وی این اظهارات را پس از نشستی با مقام های اتحادیه عرب، اتحادیه اروپا و اتحادیه آفریقا و پیش از نشست سرانه اتحادیه عرب در تونس مطرح کرد.

سازمان ملل در تلاش است تا یک توافقنامه تقسیم قدرت میان خلیفه حفتر، فرمانده ای که کنترل شرق لیبی را در دست دارد و وابسته به دولت موازی لیبی است و فائز سراج، نخست وزیر این کشور که مستقر در طرابلس است، ایجاد کند. اما در این میان، مشکل اصلی این است که آیا حفتر می تواند یک ارتش متحد لیبیایی را تحت فرماندهی مدنی هدایت کند.

سازمان ملل قرار است در ماه آوریل کنفرانسی ملی برای پایان دادن به بحران سیاسی لیبی برگزار کند. هدف این سازمان آماده کردن لیبی برای انتخابات ملی است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آفریقا ، سازمان ملل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.