سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تمایل ترامپ به امضای توافق تجاری با انگلیس پس از خروج لندن از اتحادیه اروپا

جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا مایل است پس از جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا با این کشور توافقنامه تجاری امضا کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، جان بولتون در مصاحبه ای تلویزیونی اعلام کرد رئیس جمهور آمریکا بسیار مایل است تا یک توافقنامه تجاری دوجانبه با انگلیس مستقل امضا کند.

مشاور امنیت ملی آمریکا گفت: "این چیزی است که مردم در سال ۲۰۱۶ به آن رای دادند، حال چه هم اکنون خارج شوند چه ۱۲ آوریل یا بعد از آن. ما منتظر آن‌ها هستیم. شرایط داخلی انگلیس بسیار پیچیده است. من می‌دانم که در حال گذر از آشوب‌های زیادی هستند. اما فکر می‌کنم رئیس جمهور آمریکا مایل است به مردم انگلیس این اطمینان را بدهد که ما قویا می‌خواهیم زمانی که آن‌ها از اتحادیه اروپا خارج شدند در کنارشان باشیم."

وی افزود: ترامپ در این زمینه که آیا ترزا می باید کناره گیری کند یا خیر اظهارنظری نخواهد کرد. من فکر می‌کنم رئیس جمهور با هر کسی که به نحوی مانند می در زمینه برکسیت در فشار است همدردی می‌کند. اما فکر نمی‌کنم گمانه زنی ما در این زمینه که ترزا می یا حزب وی باید چه کاری انجام دهد، اقدام مناسبی باشد.

جان بولتون در این زمینه که آیا باید انگلیس رفراندوم دیگری در زمینه خروج برگزار کند، افزود که رای مردم در همه پرسی اول مشخص بود. وی ادامه داد: فکر می‌کنم اگر قرار است رفراندوم دومی در خصوص برکسیت برگزار شود و مردم به ماندن رای دهند بهتر است رفراندوم سومی نیز برگزار شود و آن را بهترین بنامیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: انگلیس ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.