فرانس ۲۴ گزارش داد انگلیس با رای منفی سه باره اخیر به برکسیت در مجلس این کشور دو راه بیشتر ندارد، یا باید خروج بدون توافق از این اتحادیه را بپذیرد یا تعویق طولانی در این روند ایجاد کند.

خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا یا تعویق طولانی برکسیتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴ گزارش داد انگلیس با رای منفی سه باره اخیر به برکسیت در مجلس این کشور هم اکنون دو راه بیشتر پیش رو ندارد، یا باید خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا را بپذیرد یا تعویق طولانی در این روند ایجاد کند.

کارولین دو کاماره، کارشناس شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴ در امور اروپا به فرانس ۲۴ درباره آینده انگلیس در خروج از اتحادیه اروپا که قاعدتا باید تا ۲۳ فروردین (۱۲ آوریل) نهایی شود، گفت: با توجه به اینکه قرار است یک نشست اروپایی در تاریخ ۲۱ فروردین برگزار شود باید انتظار بدترین سناریو را داشته باشیم. زیرا اروپایی‌ها قبلا روش کار و روند اجرایی را توضیح داده اند.

اینکه اگر تا ۱۲ آوریل یک خروج همراه با توافق تحقق نپذیرد خروج بدون توافق رخ خواهد داد که این یک قدم به درون خلاء برای انگلیس است.

وی افزود ترزا می، نخست وزیر انگلیس در این میان، راه‌هایی را برای آسان‌تر کردن این خروج جستجو می‌کند که یکی از آن‌ها به رای گذاشتن اتحادیه گمرکی با ایرلند شمالی است که بر اساس آن گردش کالا و افراد در مرز ایرلند شمالی با باقی بریتانیا آزاد خواهد بود و به این ترتیب مشکل مرزی حل می‌شود.

در این سناریو ترزا می‌می تواند شاید خواستار یک تعویق اجرای برکسیت به مدت دستکم یک سال شود که در این فاصله انتخابات اروپایی را نیز برگزار کند که این خودش یک غافلگیری برای اروپاست که فکر می‌کردند بدون انگلیس به انتخابات آخر ماه مه (اوایل خرداد نود و هشت) می‌روند.

دوکاماره تاکید کرد عملا دو گزینه بیشتر روی میز انگلیسی‌ها باقی نمانده است. یا ترزا می یا جانشین وی -، زیرا امکان استعفایش وجود دارد-، تصمیم می‌گیرد که به سوی خروج بدون توافق برود که این خیلی خطر دارد.

در این حالت اروپایی‌ها نیز باید خودشان را برای این شرایط آماده کنند. یا اینکه یک برنامه جایگزین اجرا شود و بر اساس آن یک تعویق طولانی در اجرای برکسیت در دستور کار قرار گیرد.

این کارشناس در ادامه درباره تعویق طولانی احتمالی برکسیت گفت: در این حالت، حضور انگلیس در اتحادیه ادامه می‌یابد و امکان تغییرات در هر صورت وجود دارد. اگر در این فاصله اکثریت مجلس در این کشور تغییر کند خیلی اتفاق‌ها ممکن است رخ دهد. واقعیت این است که افکار انگلیسی‌ها نیز از ژوئن ۲۰۱۶ به این طرف که با رای ۵۲ درصدی به خروج از اتحادیه اروپا رای دادند اندکی تغییر کرده است.

وی افزود در هفته‌های اخیر شاهد تظاهرات عظیم در لندن در حمایت از اتحادیه اروپا بودیم. همچنین هم اکنون این احساس و باور نیز نزد مردم انگلیس ایجاد شده است که مجلسیان نمی‌توانند با هم به توافق برسند و اینکه نخست وزیر بدون هیچ گونه راهبردی وارد این ماجرای برکسیت شده است و چند سالی است که خودش نمی‌داند چه هدفی دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار