سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اسکورت ناو‌های جنگی ناتو در دریای سیاه توسط نیروی دریای روسیه

مرکز کنترل دفاع ملی روسیه از اسکورت ناو‌های جنگی ناتو مستقر در دریای سیاه از سوی نیرو‌های خود خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مرکز کنترل دفاع ملی روسیه اعلام کرد نیرو‌های این مرکز مستقر در دریای سیاه، گروهی از کشتی‌های متعلق به ناتو، پیمان سازمان آتلانتیک شمالی، شامل کشتی‌هایی از کشور‌های هلند، کانادا و اسپانیا که وارد دریای سیاه شده بودند، را اسکورت کردند.

پیش از این فرمانده گروه نیروی دریایی ناتو مستقر در منطقه نیز تائید کرد ه بود که گروهی از کشتی‌های کشور‌های عضو ناتو به منظور شرکت در رزمایش دریایی مشترک با نیرو‌های گرجستان و اوکراین در منطقه مستقر شدند.

اوایل سال میلادی جاری ینس استولنبرگ، دبیر کل ناتو اعلام کرد این سازمان موضوع حمایت بیشتر از اوکراین و نیز گسترش حضور خود در دریای سیاه را مدنظر دارد.

چندی پیش نیز خبرگزاری فرانسه گزارش داد ژنرال کورتیس اسکاپاروتی، فرمانده آمریکایی نیرو‌های ناتو در اروپا، گفت: ناتو قصد دارد در برابر فعالیت‌های (ادعایی) تهاجمی روسیه در شرق اوکراین و دریای سیاه، توان دفاعی اوکراین را تقویت کند. فرمانده آمریکایی نیرو‌های ناتو در اروپا اظهار کرد: آمریکا پیش از این، در سال گذشته موشک‌های هدایت شونده ضد تانک جاولین به اوکراین فروخته است. اما سامانه ها، اسلحه و مهمات دیگری وجود دارد که آمریکا می‌تواند برای ارتش اوکراین فراهم کند.

مسکو بار‌ها درباره اقدامات نظامی کشور‌های عضو ناتو در نزدیکی مرز‌های این کشور هشدار داده و همواره خطر احتمال درگیری نظامی را در منطقه یادآور شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، ناتو ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.