سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ینس استولتنبرگ تا سال ۲۰۲۲ دبیرکل ناتو می‌ماند

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در بیانیه‌ای اعلام کرد حکم دبیرکلی ینس استولتنبرگ در ناتو دو سال دیگر و تا پاییز سال ۲۰۲۲ تمدید شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، حکم دبیرکلی نخست وزیر سابق نروژ در ناتو که در اکتبر سال ۲۰۱۴ (آبان ۱۳۹۳) به این سمت منصوب شد، با نزدیک شدن به پایان دوره وی به مدت دو سال دیگر تا سال ۲۰۲۰ تمدید شد. ناتو در بیانیه‌ای اعلام کرد: "کشور‌های متحد امروز توافق کردند حکم او را دو سال دیگر یعنی تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۲ (مهر ۱۴۰۱) تمدید کنند."

دبیرکل ۶۰ ساله ناتو در حساب توئیتری خود با ابراز رضایت و افتخار نسبت به این تصمیم، اعلام کرد: "ما همگی با هم به سازگاری و نوسازی اتحاد خود ادامه خواهیم داد."

ناتو که امسال جشن ۷۰ سالگی خود را برگزار می‌کند، با چالش‌های متعددی به ویژه در زمینه درخواست دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای افزایش هزینه‌های نظامی کشور‌های متحد اروپایی مواجه است. ناتو همچنین اخیرا از این که مسکو از استقرار موشک‌های جدید خبر داد ابراز تاسف کرد و به دنبال این تصمیم روسیه، واشنگتن در ماه فوریه از معاهده منع موشک‌های هسته‌ای میان برد که در سال ۱۹۸۷ میان رونالد ریگان، رئیس جمهور سابق آمریکا و میخائیل گورباچف، دبیرکل اتحاد جماهیر شوروی سابق امضا شده بود، خارج شد.

دوره دبیرکلی استولتنبرگ به طور کلی با از سرگیری تنش‌ها با روسیه در ارتباط با الحاق شبه جزیره کریمه در مارس ۲۰۱۴ (فروردین ۱۳۹۳) و بحران اوکراین هم زمان شد. ناتو در سال ۲۰۱۷ به طور بی سابقه‌ای بعد از جنگ جهانی دوم، چهار گردان از نظامیان چند ملیتی خود را در لهستان و سه کشور منطقه بالتیک در دروازه‌های روسیه مستقر کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: ناتو ، اتحادیه اروپا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.