سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جابجایی مسافران در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای فارس

۳۲۳ هزار مسافر از ناوگان حمل و نقل جاده‌ای فارس در ایام نوروز جابه جا شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علیرضا سیاهپور مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس گفت: از ۲۳ اسفند و ابتدای طرح نوروزی تا هفتم فروردین ماه ۹۸، ۳۲۳ هزار مسافر از ناوگان حمل و نقل جاده‌ای در قالب ۲۵ هزار سفر برون استانی استان جابه جا شده اند.

وی بیان کرد: در این مدت ۶ هزار و ۸۰۰ نفر در قالب ۱۶۱ سفر راهیان نور به مناطق جنگی سفر کرده اند.

سیاهپور با اشاره به اینکه تردد عادی در تمام محور‌ها و راه‌های مواصلاتی فارس جریان دارد تصریح کرد: در مجموع تردد‌های جاده‌ای ۲۴ ساعت گذشته کشور، استان فارس پس از تهران، مازندران، گیلان و البرز در  رتبه  پنجم قرار دارد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته در مجموع حدود ۶۳ هزار خودرو وارد فارس شده و حدود ۷۶ هزار خودرو نیز از این استان خارج شده است.

وی افزود: پر ترددترین محور ورودی استان طی ۲۴ ساعت گذشته محور نورآباد - گچساران و پرترددترین خروجی استان نیز محور آباده - شهرضا است، و در مجموع محور‌های شیراز – مرودشت، مرودشت – شیراز و مرودشت – سعادت شهر پر ترددترین محور‌های استان در ایام نوروز امسال بوه اند.

سیاهپور اضافه کرد: اوج تردد محور‌های استان در ساعت ۱۷ تا ۱۸ و محور شیراز- مرودشت بالاترین تردد در ساعات اوج را داشته و تردد ساعتی در جاده‌های استان ۴۹۲ خودرو و متوسط سرعت نیز ۸۴ کیلومتر برساعت بوده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس اظهار کرد: در حال حاضر ۱۲۰ هزار دستگاه خودرو از دروازه‌های شهر شیراز وارد و ۱۳۴ هزار خودرو نیز خارج شده است که پر ترددترین ورودی محور مرودشت - شیراز و پرتردد‌ترین محور خروجی شیراز - مرودشت بوده است.

وی تاکید کرد: در بخش پیش فروش بلیت‌های نوروزی نیز تا امروز ۶۰ هزار بلیت به شکل حضوری و ۲۹ هزار بلیت به شکل غیرحضوری و در مجموع ۸۹ هزار بلیت صادر شده است.

سیاهپور بیان کرد: آمار‌ها نشان می‌دهد که در سال‌های اخیر، بیش از ۶۰ درصد تصادف‌ها در محدوده ۳۰ کیلومتری شهر‌ها اتفاق افتاده که لازم است هموطنان با آگاهی نسبت به موضوع، در این محدوده احتیاط و دقت بیشتری در رانندگی داشته باشند.

انتهای پیام/ت

جابجایی ۳۲۳ هزار مسافر از ناوگان حمل و نقل جاده‌ای در فارس

برچسب ها: حمل و نقل ، راهداری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.