سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برپایی اردوگاه اسکان روستا‌های سیل زده اهواز در الهایی

بخشدار مرکزی اهواز از برپایی اردوگاه اسکان روستا‌های سیل زده اهواز در الهایی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی بلمچی، بخشدار مرکزی اهواز با اشاره به اینکه خطر سیلاب، ۷ روستای حاشیه رودخانه دز را تهدید می‌کند، گفت: اردوگاه اسکان اضطراری برای ساکنان روستا‌هایی که احتمال آبگرفتگی دارند، در شهر الهایی پیش بینی شده است.

وی با اشاره به وجود ۱۳ روستا بخش الهایی در حاشیه رودخانه دز قرار دارند بیان کرد: ۷ روستا با جمعیت حدود ۱۰ هزار نفر در معرض سیلاب قرار دارند که تمهیداتی برای تخلیه احتمالی روستا‌ها در حال انجام است.

بلمچی اذعان داشت: در صورت افزایش دبی رودخانه دز به بیش از یکهزار و ۵۰۰ مترمکعب بر ثانیه، احتمال وقوع سیلاب و تخلیه روستا‌ها وجود دارد.

این مقام مسئول با اشاره به استقرار هلال احمر برای آماده سازی محل‌های اسکان افزود: اردوگاه اسکان اضطراری برای ساکنان روستا‌هایی که در معرض سیلاب احتمالی قرار دارند، در شهر الهایی در حال آماده سازی است.

به گفته بخشدار مرکزی اهواز، در صورت وقوع سیل، مسئولیت تخلیه روستا‌ها با ارتش و مسئولیت اسکان آن‌ها با هلال احمر است.

علی بلمچی درخصوص شکستگی سیل بند روستای «سادات جعاوله» اظهار کرد: سیل بندی قدیم این روستا به کلی تخریب شده و سیل بند جدیدی ساخته شده که در حال حاضر مشکلی ندارد، اما در صورت افزایش دبی رودخانه دز احتمال آبگرفتگی روستا‌ها بیش‌تر می‌شود.

وی همچنین با انتقاد از مدیریت سیلاب در حوزه رودخانه دز، بیان داشت: یکی از دلایل این سیلاب، پیش بینی و برنامه ریزی اشتباه بوده، زیرا در مدت ۲۰ روزی که در این حوزه بارندگی نداشتیم، باید نسبت به تخلیه سد دز و ظرفیت سازی برای سیلاب‌های شدید اقدام می‌شد.

انتهای پیام/گ

تخلیه روستا‌های در معرض خطر سیلاب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.