سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حضور وزیر ارتباطات در مناطق سیل زده شیراز

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از روند امداد رسانی به منطقه سیل زده در شمال شرق شیراز بازدید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بازدید از منطقه سعدی شیراز، با اشاره به آسیب‌های وارد شده به این منطقه گفت: آنچه که در گام نخست باید مد نظر مسئولان قرار گیرد تامین سلامت مردم است.

وی بیان کرد: ساماندهی مناطق سیل زده و فراهم کردن شرایط بازگشت ساکنان به خانه هایشان نیاز به زمان زیادی دارد و نیاز است نیروی انتظامی در مناطق سیل زده مستقر شوند تا خانواده‌های سیل زده با اطمینان نسبت به حفاظت  از اموالشان حاضر به ترک منطقه و استقرار در کمپ شوند.

آذری جهرمی تصریح کرد: برای تامین اقلام مورد نیاز مردم این مناطق هماهنگی های لازم  انجام می‌شود و باید حدود ۲ هزار تخته پتوی مورد نیاز شهروندان تامین شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: این مناطق در سال‌های گذشته نیز در چند نوبت دچار آبگرفتگی شده اند که باید فکری اساسی برای این موضوع شود تا دیگر شاهد حوادث تلخ نباشیم.

وزیر ارتباطات، چهارمین عضو هیئت دولت است که پس از سیل پنجم و ششم فروردین شیراز با برخی از نمایندگان مجلس و مدیران استان برای رسیدگی به وضعیت مناطق سیل زده به استان فارس سفر کرده است.

پیش از این نیز معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزیر اطلاعات و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به شیراز سفر کردند تا تصمیم‌های لازم برای امدادرسانی به سیل زدگان و پرداخت خسارت‌های ناشی از سیل را اتخاذ کنند.

بارش شدید باران در روز‌های پنجم و ششم فروردین منجر به وقوع سیل در مناطقی از شهر شیراز شد که سیل دروازه قرآن ۱۹ کشته، ۱۰۷ مصدوم و خسارات مادی بسیاری را به خودرو‌های در حال عبور برجای گذاشت.

ششم فروردین ماه نیز مناطق پایین دست رودخانه خشک شیراز و مجاور این رودخانه با مشکل آبگرفتگی منازل و معابر روبرو شدند که در این میان، وضعیت منطقه سعدی وخیم‌تر از سایر نقاط گزارش شد.

همچنین فرماندار شیراز افزود: با تلاش‌های انجام شده وضعیت بیشتر مناطق سیل زده شیراز به حالت عادی بازگشته است، و تلاش نیرو‌های امدادی برای امدادرسانی به مردم سایر نقاط ادامه دارد.

انتهای پیام/ت

دیدار وزیر ارتباطات و فناوری از مناطق سیل زده در شیراز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.