سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرماندار قصرشیرین ؛

گزارشی مبنی بر مشاهده مین بعد از بارندگی‌ها و سیلاب‌های اخیر در منطقه نداشته ایم

فرماندار قصرشیرین گفت: هیچ گونه گزارشی مبنی بر مشاهده مین و مواد منفجره بعد از بارندگی‌ها و سیلاب‌های اخیر در منطقه نداشته ایم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،مراد علی تاتار فرماندار قصرشیرین گفت : تصویری که در خصوص مشاهده مین در مرز خسروی بعد از سیلاب‌های اخیر در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و برخی رسانه‌ها منتشر شده، قدیمی است و این عکس مربوط به زمان کنونی نیست.

وی گفت : شهرستان قصرشیرین بعد از سال ۷۲ با حضور مرکز مین زدایی و گروه‌های پاکسازی وابسته به وزارت دفاع به طور کامل تا عمق ۵۰ سانتی متری پاکسازی شده و وجود عشایر در اراضی منابع طبیعی منطقه و استفاده کشاورزان از زمین‌های کشاورزی صحتی بر این ادعا است.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: هیچ گونه نگرانی از بابت آلودگی مین در قصرشیرین وجود ندارد، ولی با توجه به اینکه بارندگی‌ها باعث شسته شدن سطح خاک شده و ممکن است به طور معدود مین‌ها را از نقاط بالادستی و سطح رودخانه‌ها و یا لابه لای صخره‌ها جابجا کرده باشد لازم است در صورت مشاهده هرگونه مین و یا مواد منفجره، مرکز مین زدایی و یا مسئولان را در جریان بگذارند و یا با شماره تلفن ۱۱۰ تماس بگیرند تا نسبت به خنثی کردن و خروج آن اقدام شود.

تاتار عنوان کرد: قصرشیرین یکی از نقاط گردش پذیر استان کرمانشاه است که به واسطه آب و هوای گرمسیری و داشتن جاذبه‌های طبیعی پذیرای شمار زیادی از مسافران و گردشگران است و با وجود بارندگی‌های اخیر نیز شاهد حجم بالایی از مهمانان نوروزی بوده است.

وی گفت: با توجه به تداوم بارندگی‌ها و اخطار‌های سازمان هواشناسی مبنی بر ورود سامانه بارشی از روز یکشنبه به منطقه مسافران و گردشگران از حریم رودخانه الوند و یا مسیل‌ها فاصله بگیرند تا شاهد حوادث ناگوار و تلخی نباشیم.

فرماندار قصرشیرین از آماده باش دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران در منطقه خبر داد و گفت: ستاد تسهیلات نوروزی و دستگاه‌های خدمات رسان در خدمت مسافران و مردم هستند و هم اکنون مشکلی نداریم.

تاتار افزود: از ابتدای تعطیلات نوروزی تا پایان روز چهارم فروردین ماه جاری حدود ۲۶ هزار تن از مسافران نوروزی از مناطق عملیاتی، جاذبه‌های گردشگری، طبیعی و تاریخی این شهرستان دیدن کرده اند.

وی عنوان کرد: قصرشیرین به واسطه داشتن مرز‌های رسمی پرویزخان برای فعالیت‌های منحصر به فرد اقتصادی و مرز خسروی با داشتن بزرگترین پایانه زمینی خاورمیانه برای تردد زوار عتبات عالیات و مسافران خارجی و داشتن امکانات اقامتی و هتل‌های مناسب بهترین خدمات را به مسافران ارائه می‌دهد.

 

 

انتهای پیام/د

تصویری که در خصوص مشاهده مین در مرز خسروی مربوط به زمان کنونی نیست

 

برچسب ها: حوادث ، دفاع مقدس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.