سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیت الله مجتهد شبستری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

رونق تولید با حمایت از تولیدات داخلی امکان پذیر است/ تحقق شعار سال در گرو مقابله با قاچاق کالا

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام رونق تولید را منوط به حمایت از تولیدات داخلی دانست.

آیت الله مجتهد شبستری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص چگونگی اجرایی شدن رونق تولید و ارزیابی شعار سال گذشته که به حمایت از کالای ایرانی اختصاص داشت، گفت: ما وظیفه داریم که  از تولیدات داخلی حمایت کرده، مانع از واردات بی رویه کالا شده  و اجناسی که در داخل  تولید می شود را از خارج کشور وارد نکنیم.

وی افزود: همچنین باید جلوی قاچاق کالا گرفته شود و در کنترل توزیع نیز فعال باشیم درحالی که متاسفانه اکنون هیچ کنترلی بر توزیع کالاها وجود نداشته و برخی از مسئولان هم با اشاره به این موضوع گفتند که کمبود کالا محسوس نبوده و بیشتر با مشکل توزیع نادرست کالا مواجه هستیم .

آیت الله شبستری با اشاره به گرانی و فقدان قیمت مشخص برای اجناس گفت: امروز وسایلی که مربوط به ارز نیست، گران شده و این یعنی بیشتر مشکلات از داخل کشور است که باید کنترل شود، لازم به ذکر است که دولت می‌تواند ناظر خوبی باشد اما نمی‌تواند تاجر خوبی باشد و باید گفت که اکنون درکشور اصل ۴۴ که مربوط به مردمی شدن اقتصاد بود، فعال و اجرایی نشده است.

وی با اشاره به شعار سال ۹۷ نیز تصریح کرد: البته تحقق شعار سال گذشته نسبتا بد نبود اما آنطور که باید و شاید هم اعمال نشده است، از همین رو توقع می‌رود که دولت تسهیلات بانکی را در اختیار تولیدکنندگان قرار داده و جلوی واردات بی‌رویه و قاچاق کالاها نیز گرفته شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: امیدواریم که انشاالله دستور مقام معظم رهبری برای بهبود اقتصاد کشور رعایت شده و اقتصاد از رکود خارج و جوانان نیز صاحب کار شوند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به گرانی کالا در عید گفت: شاید درصدی از این گرانی مربوط به تحریم خارجی باشد ولی قسمت عمده آن مربوط به شرایط داخل کشور بوده که سبب به وجود آمدن این مسائل شده و علت این گرانی ها ضعف مدیریتی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ناگفته نماند که امروز بازار به شکل دل‌بخواهی درآمده و هرکس کالای خود را به هر قیمتی که بخواهد می فروشد درحالی که شرعا و قانونا باید بر روی هرکالا اتیکت زده شود ولی این کار انجام نمی‌شود و متاسفانه به سبب ضعف مدیریتی ما چنین وضعیتی را بر اقتصاد کشور شاهد  هستیم.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۱:۳۰ ۰۸ فروردين ۱۳۹۸
البته منظور از حمايت توليدات داخلي اين نيست كه هر چیزی زدن رو مجبوريم بخريم و باس قوانيني گذاشت و توليد كننده ها رو دائم تحت فشار گذاشت تا خلاقيت به خرج بدن تا نتونن جنس بي كيفيت توليد كنند و بايد قابل رقابت با جنساي خارجي باشه
ناشناس
۰۹:۵۱ ۰۸ فروردين ۱۳۹۸
درود بر آیت الله مجتهد شبستری