سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون آموزشی وزارت بهداشت مطرح کرد؛

دانشگاه‌ها باید نقاط سرآمدی خود را پیدا کنند‌/ مرجعیت علمی در دانشگاه‌های علوم پزشکی آغاز شده است

لاریجانی گفت: اگر دانشگاه‌های ما به دنبال پیشرفت هستند باید نقاط سرآمدی خود را پیدا کنند.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی با بیان اهمیت بحث مرجعیت علمی و تاکید آن در بیانیه راهبردی مقام معظم رهبری گفت: همزمان با آغاز بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی، حرکت هایی در زمینه مرجعیت علمی در دانشگاه های علوم پزشکی آغاز شده است.

لاریجانی بر لزوم توجه به دانشجویان خصوصا استعدادهای درخشان علوم پزشکی برای حرکت در مسیر مرجعیت علمی اشاره کرد و گفت: مرکز راهبردی تحقیقات آموزش پزشکی در راستای دستیابی به اهداف بسته مرجعیت علمی و آینده نگاری تاسیس شد؛ این مرکز مسئولیت تولید شواهد برای برنامه ریزی در آموزش علوم پزشکی را  بر عهده دارد.

وی اظهار کرد:  اگر می خواهیم به مرجعیت دست پیدا کنیم دانشگاه ها باید نقاط سرآمدی خود را پیدا کنند‌ همانند کاری که در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی انجام شده است؛ دانشگاه ها باید نقاط تمایز خود را پیدا کنند و دست یابی به  این نیاز به حرکت و برنامه ریزی درست دارد. هم دانشگاه های بزرگ و هم دانشگاه های کوچکتر می توانند باتوجه به ظرفیتشان نقاط سرآمدی و تمرکز خود را مشخص کنند.

ماموریت‌های ویژه ای به مناطق آمایشی و دانشگاه‌ها سپرده شده  است

معاون آموزشی وزارت بهداشت تاکید کرد: این کار در برخی دانشگاه ها در حال انجام است و تمامی دانشگاه های کشور لازم است این نقاط تمرکز را رصد کنند.

وی با عنوان این مطلب که ماموریت های ویژه ای به مناطق آمایشی و دانشگاه‌ها سپرده شده اولویت های مطرح شده در اسناد بالادستی نظام سلامت است و باتوجه به ظرفیت های دانشگاهها واسپاری انجام گرفته است گفت: ضروری است تا دانشگاه‌ها در اجرای ماموریت های ویژه‌ای که به آن‌ها  واسپاری شده تلاش کنند.

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی با بیان اینکه رویکرد حرکت به سمت دانشگاه های نسل سوم  بسیار مهم است، گفت: در این رویکرد دانشجویان تحصیلات تکمیلی باید ضمن کسب مهارت های کارآفرینی بتوانند چالش های عملی در کشور را مرتفع سازند.

وی یاداوری کرد: در دنیا توسعه آموزش عالی با توسعه کشورها همراه است و از طریق حرکت به سمت دانشگاه‌های نسل سوم می توانیم قرابت آموزش عالی و توسعه کشور را ایجاد کنیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.