سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختصاص ۲۰۰ میلیون تومان به ۶ روستای هدف گردشگری نوار ساحلی مکران

رئیس کمیته روستا‌های ستاد خدمات سفر منطقه آزاد چابهار گفت: ۲۰۰ میلیون تومان در قالب تفاهم‌نامه‌ای با استانداری سیستان و بلوچستان به ۶ روستای هدف گردشگری نوار ساحلی مکران اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، وحید پایدار رئیس کمیته روستا‌های ستاد خدمات سفر منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: کمیته هماهنگی امور روستا‌های در ستاد خدمات سفر منطقه آزاد چابهار تشکیل شده است و هدف آن ساماندهی روستا‌های هدف گردشگری در محدوده و خارج از محدوده منطقه آزاد چابهار برای استقبال و میزبانی از مسافران نوروزی است.

وی افزود: تنها روستای محدوده منطقه آزاد چابهار، تیس، در قالب این کمیته ساماندهی شده است، مسیر‌های دسترسی به روستا و امکان اقامتی-تفریحی تابلوگذاری شده و اقامتگاه‌های بوم‌گردی به‌علاوه ۴ مدرسه آموزش و پرورش آماده پذیرش مهمان نوروزی است.

پایدار گفت: برگزاری جشنوار‌های غذا‌های بومی و محلی و نمایشگاه صنایع دستی روستای تیس، چاپ راهنما‌های گردشگری، ساخت سرویس‌های بهداشتی و ساماندهی گشت‌های دریایی و نجات غریق و قایق‌ها از دیگر اقدامات است.

رئیس کمیته روستا‌های ستاد خدمات سفر منطقه آزاد چابهار تصریح کرد: هم‌چنین در قالب تفاهم‌نامه‌ای با استانداری سیستان و بلوچستان ۲۰۰ میلیون تومان به ۶ روستای هدف گردشگری نوار ساحلی مکران که شامل گواتر، رمین، پزم، درک و تنگ و جد که خارج از محدوده منطقه آزاد چابهار است تخصیص یافته است.

وی ادامه داد: با این استفاده از منابعِ منطقه آزاد چابهار و منابع خود استانداری این روستا‌ها برای پذیرش گردشگران ساماندهی می‌شوند، ساماندهی‌ها شامل ساخت سرویس‌های بهداشتی، تابلو‌ها و بروشور‌های راهنمایی، ساماندهی امکان اقامتی و بوم‌گردی و برگزاری نمایشگاه محصولات صنایع غذایی صنایع دستی است.

رئیس کمیته روستا‌های ستاد خدمات سفر منطقه آزاد چابهار گفت: در قالب این تفاهم‌نامه، مهم‌ترین جاذبه‌های توریستی نوار ساحلی مکران نیز تجهیز و ساماندهی شده‌اند، از جمله آن می‌توان به تالاب لیپار اشاره کرد، در این تالاب تابلو‌های ایمنی و شنا ممنوع نصب شده‌اند و نمایشگاه عرضه محصولات صنایع دستی روستاییان اطراف تالاب ساماندهی شده است.

پایدار خاطرنشان کرد: هم‌چنین در کوه‌های مینیاتوری نیز بوفه‌های غذا برای ارایه غذا‌های بومی و محلی آماده شده است، ۴ سرویس بهداشتی ساخته شده و نورافکن‌ها و تجهیزات روشنایی برای روشنایی در شب جاذبه کوه‌های مریخی نصب شده‌اند تا گردشگران بتوانند در شب نیز از مریخی بازدید کنند.

انتهای پیام/ع

۲۰۰ میلیون تومان به ۶ روستای هدف گردشگری نوار ساحلی مکران تخصیص یافت

برچسب ها: نوروز ، میراث فرهنگی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.