سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش حضور گردشگران در شهرستان جم

شهرستان جم از شهرستان‌های کوهستانی و خوش آب وهوای استان بوشهر، این روزها که رایحه شکوفه‌های مرکبات در مناطق مختلف شهرستان پیچیده، میزبان مسافران بهار است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، این شهرستان با ۱۹۵۰ کیلومتر مربع مساحت حدود۸۰۰  تا ۸۵۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد که این ارتفاع موجب شده آب و هوایی معتدل‌تر از سایر نقاط استان بوشهر داشته باشد.

شهرستان جم از شرق و شمال‌شرقی به استان فارس، از جنوب به شهرستان عسلویه و از جنوب‌غربی به شهرستان کنگان و از شمال به شهرستان دشتی و شمال‌غربی شهرستان دیر محدود می‌شود.

فاصله این شهرستان تا مرکز استان بوشهر ۲۷۴ کیلومتر است و بر اساس سرشماری جمعیت سال ۹۵ این شهرستان حدود ۷۲ هزار نفر جمعیت دارد.

شهرستان جم دارای دو بخش مرکزی و ریز است و از ۱۱۴ روستا و چهار شهر شامل جم، انارستان، ریز و بهارستان تشکیل شده است.

ویژگی‌ها و جاذبه‌های شهرستان جم

شرکت پالایش گاز فجر جم با قدمت ۳۱ ساله که ۱۰ درصد گاز کشور را تامین می‌کند، صنعت مهم این شهرستان به شمار می‌رود. جم محل سکونت بسیاری از کارکنان صنایع نفت و گاز کنگان و عسلویه و خانواده‌های آنان، محسوب می‌شود.

در جم با توجه به اقلیمش انواع مرکبات، کُنار، زیتون، انار و خرما کشت می‌شود.

در این شهرستان سالانه ۶۰ تن عسل نیز تولید می‌شود و به دلیل رویش انواع درختان قاب سازی، صنایع چوب و چرم مثل کیف و کفش نیز در این شهرستان رونق دارد.

تولید سالانه صد تن قارچ یکی دیگر از توانمندی‌های کشاورزی جم است که در بازار نقاط مختلف استان عرضه می‌شود.

حمام محمد علی خان پریشان، امامزاده بی بی بانو، امامزاده پیر بیراهه، بوستان پردیس، قدمگاه روستای چاهه، گلوکلات، کوه پَدری یا پردیس، جنگل‌های گلو بردکان و تپه چگاسه از جمله جاذبه‌های گردشگری شهرستان جم محسوب می‌شود.

گلیم و گبه از صنایع دستی مشهور جم است که با اختصاص تسهیلات، تولیدشان رونق گرفته است.

افزایش ۱۰ درصدی حضور گردشگران

فرماندار شهرستان جم در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،گفت: آماری که تا کنون از تعداد مسافران شهرستان داریم نشان می‌دهد از ابتدای تعطیلات نوروزی تا نهم فروردین ۲۱ هزار و ۳۹۵ خانوار با جمعیت صد هزار نفر در مدارس و بوستان‌ها اسکان یافته‌اند.

محمد حسینی افزود: با توجه به اینکه چند روزی تا پایان تعطیلات باقی مانده تعداد مسافران به طور حتم افزایش خواهد یافت و تجربه نشان می‌دهد که مسافران نقاط دیگر استان که در مسیر جم-فیروزآباد- شیراز تردد می‌کنند، هنگام برگشت به شهر و دیار خود به جم می‌آیند و همین موضوع باعث می‌شود در روز‌های آینده میزبان مسافران زیادی باشیم.

وی بیان کرد: ۱۱۰ کلاس در ۱۳ مدرسه شهرستان جم برای اسکان مسافران در نظر گرفته شده است و هنگام شرایط خاص جوی از سالن‌های ورزشی، مصلا‌ها و حسینیه‌ها نیز برای اسکان مسافران بهره برده‌ایم.

فرماندار جم همچنین با اشاره به اینکه در دو روستای این شهرستان اقامتگاه بوم گردی راه اندازی شده است، بیان کرد: روستا‌های تنگمان جمال آباد و کوه چهر، از روستا‌هایی هستند که  با توجه به امکانات تامین شده، از مسافران نوروزی میزبانی می‌کنند که با استقبال گردشگران رو به رو شده‌اند.

وی با اشاره به تلاش سه گروه هلال احمر، ۶ گروه نیروی انتظامی و ۲۵ نیروی راهداری برای رفاه حال مسافران، ابراز امیدواری کرد مسافران شهرستان جم خاطراتی خوش از این شهرستان در ذهنشان ثبت کنند.

علیرضا بحرانی اقبالی

انتهای پیام/م

میزبانی جم از گردشگران نوروزی

برچسب ها: میراث فرهنگی ، نوروز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.