سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در جریان بازدید از شهرستان بشرویه صورت گرفت؛

دعوت معاون گردشگری از مسافران برای بازدید از بافت تاریخی بشرویه

رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور در جریان سفر به بشرویه گفت:مسافرانی که قصد سفر به مشهد الرضا و بعضاً استان‌های مرکزی را دارند حتماً از بافت تاریخی و کویر بشرویه دیدن کنند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،  ولی تیموری رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور شامگاه دوشنبه در بازدید از بافت تاریخی شهر بشرویه گفت: شهرستان بشرویه دارای یک وحدت کامل بین مقامات اداری و مردم است که این یک پتانسیل مهم و کاربردی است.

وی افزود: سالیان قبل تنها شهرستان بشرویه به عنوان یک ورودی و مسیر برای مسافران بوده اما با همت سرمایه گذاران و امور گردشگری اکنون در باب اقامتگاه‌های بوم گردی و بافت تاریخی حرف اول استان خراسان جنوبی را می‌زند.

تیموری بیان داشت: امید داریم تا مسافران و گردشگرانی که قصد سفر به مشهد الرضا و بعضاً استان‌های مرکزی را دارند حتماً از بافت زنده و تاریخی و بخصوص کویر این شهرستان دیدن کنند و بتوانند سفری دلنشین را به همراه خانواده در کویر داشته باشند.

بشرویه یکی از ده شهر خشت و گلی ایران است که بافت تاریخی آن با ۲۲ هکتار مساحت با شماره ۷۸۳۶ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

این شهرستان با داشتن خانه‌های خشت و گلی و چهار صفه، به موزه خشت و گل خراسان جنوبی تبدیل شده است.

مجموعه میان ده بشرویه قدیمی‌ترین منطقه تاریخی شهر بشرویه است و آثاری از دوران صفویه و قاجاریه را در دل خود جا داده است.

انتهای پیام/ ط آ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.