رئیس میراث فرهنگی بیرجند گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تا کنون بیش از ۱۱ هزار نفر از جاذبه های گردشگری شهرستان دیدن کرده اند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، فولادی رئیس میراث فرهنگی بیرجند گفت: از تاریخ ۲۹ اسفند ۹۷ تا تاریخ پنجم فروردین ۹۸ در مجموع ۶ هزار و ۱۸۱ نفر در هتل‌ها، مهمان‌سراها و اقامتگاه‌های بوم‌گردی شهر بیرجند اقامت داشتند.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد ۱۰۰ نفر در اقامتگاه‌های بوم گردی بیرجند اسکان داشتند،افزود: در بیرجند دو اقامتگاه بوم‌گردی وجود دارد که از ۲۹ اسفند تا پنجم فروردین اقامت در آن نسبت به سال گذشته رشد ۳۰ درصدی داشته است.

فولادی ادامه داد: یک اقامتگاه بوم‌گردی خانه پدری در روستای خراشاد و یک اقامتگاه بوم‌گردی هم در باغ اکبریه واقع شده که در ایام نوروز ۵۰ درصد ظرفیت آن تمکیل شده است.

رئیس میراث فرهنگی بیرجند در زمینه استقبال گردشگران از آثار تاریخی، طبیعی و گردشگری بیرجند اظهار کرد: از تاریخ ۲۹ اسفند ۹۷ تا پنجم فروردین ماه بیش از ۱۱ هزار نفر از آثار و جاذبه‌های گردشگری بیرجند دیدن کردند.

وی گفت: بازارچه صنایع دستی واقع شده در باغ اکبریه، روستای خراشاد، بافت تاریخی بیرجند، ارگ کلاه فرنگی و قلعه بیرجند بیشترین بازدید را داشته است.

فولادی در زمینه جاذبه‌های بافت تاریخی شهر بیرجند بیان کرد: خانه تاریخی پردلی، خانه فروتنی، مسجد چهار درخت و موزه میراث پهلوانی از جمله جاذبه‌های بافت تاریخی بیرجند است.

انتهای پیام / ط ا

باغ جهانی اکبریه در صدر بازدیدهای نوروزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار