سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاکید عبدالله و موگرینی بر حفظ دستاوردهای افغانستان در روند صلح

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا صبح امروز با عبدالله عبدالله، رئیس اجرائی دولت وحدت ملی افغانستان دیدار کرد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا صبح امروز سه شنبه (6 حمل/ فروردین) پس از ورود به کابل با عبدالله عبدالله، رئیس اجرائی دولت وحدت ملی افغانستان دیدار کرد.

عبدالله و موگرینی در این دیدار بر حفظ دستاوردهای 18 سال گذشته افغانستان در روند صلح تاکید کردند.

رئیس اجرائی دولت افغانستان گفت: صلح مساله مهم است و مردم افغانستان امید دارند اتحادیه اروپا در این روند با افغانستان همکاری کند.

وی تاکید کرد که تامین صلح به معنای عقبگرد افغانستان نیست بلکه برای سلامت کشور است و نتیجه قربانی‌های مردم افغانستان در آن حفظ خواهد شد.

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز گفت که این اتحادیه به همکاری مشترک در روند صلح افغانستان متعهد است و این روند را متعلق به مردم و دولت افغانستان می‌داند.

موگرینی با اشاره به ارزش‌های حقوق بشری به ویژه حقوق زنان و کودکان در قانون اساسی افغانستان گفت: ارزش‌های قانون اساسی افغانستان باید در روند صلح مد نظر گرفته شود و طرف‌های صلح به حفظ این ارزش‌ها متعهد هستند.

وی تلاش در روند صلح را فرصت خوبی برای تامین امنیت در افغانستان خواند و ابراز امیدواری کرد که این تلاش‌ها منجر به ختم چالش‌های جنگ در افغانستان شود.

گفتنی است که موگرینی صبح امروز پس از سفر به پاکستان، وارد کابل شد و قرار است با اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان نیز دیدار و گفتگو کند.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.