سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردوغان: از خرید اس-۴۰۰ روسیه عقب‌نشینی نخواهیم کرد

رئیس‌جمهور ترکیه با اشاره به قرارداد خرید اس-۴۰۰ روسیه اعلام کرد هیچ عقب‌نشینی در مورد خرید این سامانه موشکی وجود ندارد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در اوایل ماه جاری میلادی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه با اشاره به قرارداد خرید سامانه موشکی اس-۴۰۰ روسیه اعلام کرد خرید این سامانه هیچ ارتباطی با تهدید احتمالی ناتو، آمریکا و یا قرارداد خرید اف-۳۵ ندارد.

اردوغان در مصاحبه با شبکه خبری تی جی آر تی ترکیه اظهار داشت به رغم مخالفت‌های آمریکا، آنکارا همچنان به توافق خرید سامانه موشکی اس-۴۰۰ روسیه متعهد است. وی تاکید کرد: هیچ عقب‌نشینی درباره خرید اس-۴۰۰ روسیه وجود ندارد. همین طور درباره سامانه (آمریکایی) پاتریوت. البته در صورتی که واشنگتن شرایط قابل قبولی به ما پیشنهاد کند.

رئیس جمهور ترکیه در حالی چنین اظهاراتی را مطرح کرده است که او چند هفته قبل اولتیماتوم پنتاگون برای لغو قرارداد خرید سامانه اس-۴۰۰ را رد کرد. او گفت: سامانه‌های اس-۴۰۰ که ما خریداری می‌کنیم به هیچ وجه امنیت ناتو، آمریکا و توافق خرید اف-۳۵ را به خطر نمی‌اندازد.

پیشتر وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد آنکارا در ماه نوامبر منتظر تحویل جنگنده اف-۳۵ بود که به دلیل انتقاد واشنگتن از قرارداد خرید سامانه اس-۴۰۰ از روسیه، به تعویق افتاد.

قرارداد خرید سامانه اس-۴۰۰ به ارزش ۲.۵ میلیارد دلار در اواخر سال ۲۰۱۷ به امضا رسید.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه ، روسیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.