سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با مخترعین ایرانی؛

کمربندی که در روز‌های گرم تابستان شما را خنک می‌کند

یکی از محققان موفق به تولید کمربندی شده است که به سیستم تهویه هوا متصل است و در روزهای تابستان سبب خنک کردن افراد می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری‌های نوین گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، گروهی از محققان موفق به طراحی و ساخت لباسی شگفت‌انگیز شده‌اند که در آن سیستم تهویه هوا به کار رفته است و در روز‌های گرم تابستان شما را خنک می‌کند.

حسین زارعی دانشجو و مخترع دانشگاه هرمزگان که موفق به طراحی و ساخت این کمربند خنک کننده شده است در گفتگو با خبرنگار حوزه فناوری‌های نوین گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران،  اظهار کرد: ما موفق به طراحی لباسی شده‌ایم که می‌تواند هوای درون لباس را خنک کند.

کمک به شاغلانی که در شرایط آب و هوایی گرم هستند

وی ادامه داد: این وسیله به صورت کمربند زیر لباس قرار می‌گیرد و می‌توان روی آن هر لباس دیگری اعم از تی‌شرت، مانتو و پیراهن را پوشید و سپس کمربند را روشن کرد و جریان هوا را در داخل آن بوجود آورد.

این محقق کشورمان بیان کرد: بسیاری از افراد در شرایط آب و هوایی بسیار گرم مانند صنایع نفت و گاز و کشتی‌سازی کار می‌کنند و این کمربند می‌تواند برای آنان بسیار مناسب باشد و آن ها را از هوای گرم نجات دهد.

زارعی یادآوری کرد: هدف ما در طراحی و ساخت این کمربند کمک به افراد و ایجاد شرایطی مناسب برای ادامه فعالیت آن‌ها بوده است و به دنبال آن هستیم تا این کمربند تجاری‌سازی شود و تعداد بسیاری از آن استفاده کنند.

انتهای پیام /

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.