سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اسکان راهیان نور در خرمشهر

دبیر ستاد راهیان نور خرمشهر از فراهم کردن ظرفیت شبمانی بیش از ۲۵ هزار نفر از کاروان‌های راهیان نور و نظارت بر بهداشت اقامتگاه‌ها آن‌ها خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،عبدالامیر عریضاوی دبیر ستاد راهیان نور خرمشهر گفت: برای اسکان راهیان نور در خرمشهر اردوگاه شهید باکری با ظرفیت اسکان بیش از ۲۰ هزار نفر، ستاد اسکان آموزش‌وپرورش با ظرفیت ۴ هزار نفر در روز، اردوگاه فاطمه زهرا (س) با ظرفیت ۷۰۰ نفر در روز، اردوگاه پادگان دژ با ظرفیت ۹۰۰ نفر و مساجد و محلاتی که امکان اسکان دارند در نظر گرفته‌شده است.

وی بر نظارت بهداشتی بر اردوگاه‌ها و محل استقرار این کاروان‌ها تأکید کرد و افزود: در پی برگزاری جلسه‌های شهرستانی و معرفی محل‌های اسکان، شبکه بهداشت خرمشهر سه گروه فعال برای نظارت بر اردوگاه‌ها، یادمان‌ها و اماکن استقراری در نظر گرفته است که مهمانان و زائران با مشکلات بهداشتی مواجه نشوند.

دبیر ستاد راهیان نور خرمشهر در ادامه به ارائه آماری از شمار بازدیدکنندگان از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خرمشهر پرداخت و ادامه داد: بازدید از موزه و مرکز دفاع مقدس خرمشهر در چهار بخش راهیان نور، بازدیدکنندگان عمومی یا مردمی و مسئولان کشوری و لشکری و مهمان خارجی است که در سال ۹۷ در این بخش‌ها ۸۵۶ هزار و ۲۵۰ نفر از این مرکز بازدید کردند.

عریضاوی افزود: حدود ۵۰۰ هزار نفر در بخش دانش‌آموزی، ۳۷۰ هزار نفر عمومی، بیش از ۶ هزار نفر بازدیدکننده خارجی و ۲۵۰ مسئول کشوری و لشکری از این مرکز و موزه بازدید کردند.

وی تعداد از بازدیدکنندگان در سال ۹۷ به نسبت مدت سال ۹۶ را مقایسه کرد و گفت: بازدید از مرکز فرهنگی دفاع مقدس در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ در بخش راهیان نور کاهش ۱۰ درصدی داشته اما در بخش عمومی ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش بازدیدکننده را داشته‌است.

مدیر مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خرمشهر در ادامه با اشاره به وضعیت جوی و اقتصادی حاکم بر کشور و پیش‌بینی افزایش شمار گردشگران در نوروز ۹۸، به برشماری اقدامات انجام‌شده در این مرکز فرهنگی برای استقبال از راهیان نور و مسافران پرداخت.

عریضاوی در این رابطه  افزود: در بخش خدمات رفاهی برای بازدیدکنندگان و زائران بحث ایستگاه صلواتی آب شرب، بهسازی سرویس‌های بهداشتی با ظرفیت روزانه ۱۰ هزار نفر در نظر گرفته‌شده است.

وی به اقدامات فرهنگی پیش‌بینی‌شده در این مرکز فرهنگی نیز اشاره کرد و گفت: در بحث خدمات فرهنگی نیز ۱۰ راوی و خادم خانم و ۱۰ راوی آقا برای هدایت کاروان‌ها و خانواده و زائران در حال فعالیت هستند و در بخش کودکان نیز غرفه کودک را برای کودکان به‌ویژه دختران خردسال در طبقه فوقانی مرکز با مدیریت امور بانوان مرکز آماده‌شده است که ظرفیت اجرای برنامه روزانه برای حدود ۱۲۰ تا ۱۵۰ را دارد.

انتهای پیام/ د

فراهم کردن ظرفیت شبمانی کاروان‌های راهیان نور

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.