سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تحقق 118 درصدی برنامه ابلاغی زکات استان زنجان

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان گفت؛ با جمع آوری 13میلیارد و 100میلیون تومان زکات دراستان زنجان ،تاپایان 11 ماهه سال گذشته برنامه ابلاغی این استان در این بخش 118 درصد محقق شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، صفری مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در جلسه شورای زکات بخش سجاسرود با اشاره به اینکه مشارکت مردم در فعالیت های خیرخواهانه و کمک به نیازمندان نشان دهنده حاکم بودن تفکر و اندیشه انقلابیگری در کشور است، گفت: همراهی مسئولان با برنامه های کمیته امداد و همت و مشارکت مردم ولایت مدار استان زنجان در حوزه کارهای خیر و محرومیت زدایی شاهد صادقی بر این موضوع است.
وی با اشاره به اینکه کمیته امداد به عنوان زیر مجموعه ای از بیت ولایت و بال عاطفی نظام در حوزه کارهای خیرخواهانه خدمات خود را با رویکرد توانمندسازی به جامعه هدف عرضه می کند، ادامه داد: سفیر شدن خیران در حوزه کار های خیر در کنار عامل بودن به این بخش از شاخص های ولایتمداری آنها است چراکه موجب امید آفرینی در جامعه و ارتقاء سرمایه های اجتماعی نظام می شود.
دبیر شورای زکات استان زنجان در ادامه با تاکید بر اینکه براساس قانون و اذن حکومتی، کمیته امداد تنها نهاد متولی جمع آوری زکات است، گفت: توسعه فرهنگ پرداخت زکات نیازمند عزم و همت همگانی در ترویج و فرهنگ سازی این فریضه الهی بوده و نیاز است همه در این بخش ایفای نقش کنند.
این مقام مسئول در ادامه میزان زکات جمع آوری شده در استان زنجان در 11 ماهه سال 97 را 13میلیارد و 100 میلیون تومان اعلام کرد و ادامه داد: بر اساس آمارهای موجود برنامه ابلاغی استان زنجان در حوزه جمع آوری زکات تا پایان بهمن ماه سال گذشته 118 درصد محقق شده است.
وی همچنین افزود: میزان زکات جمع آوری شده در استان زنجان در 11 ماهه سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال 96 ، 49 درصد افزایش داشته است.
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه در مجموع 69 درصد از روستاهای استان زنجان زکات خود را به دبیرخانه شورای زکات پرداخت کرده اند، افزود: با وجود همراهی مناسب مسئولان استانی و شهرستانی و همت مودیان زکات هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب در جهت تحقق کامل احیای این فریضه الهی فاصله وجود دارد.
وی با اشاره به تشکیل شورای زکات در 77 درصد از روستاهای استان زنجان، ادامه داد: تلاش می کنیم با تشکیل شورای زکات در همه روستاهای استان زنجان زمینه توسعه فرهنگ پرداخت زکات در سایر روستاها نیز فراهم شود.
انتهای پیام / ج

69درصد روستاهای استان زنجان زکات داده اند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.