سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادای احترام گویندگان خبر نیوزیلندی به قربانیان حمله تروریستی به مساجد + تصاویر

تعدادی از خبرنگاران و گویندگان خبر در شبکه‌های تلویزیونی نیوزیلند با سر کردن روسری به قربانیان حملات مسلحانه به مساجد کرایست‌چرچ ادای احترام کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی کالر، تعدادی از گویندگان خبر در شبکه‌های تلویزیونی نیوزیلند به احترام قربانیان حمله مسلحانه به مساجد این کشور روز گذشته [جمعه] به تبعیت از جاسیندا آردرن، نخست وزیر کشورشان  با روسری مقابل دوربین قرار گرفتند.

روز گذشته، نخست وزیر نیوزیلند با حجاب سر به دیدار خانواده‌های قربانیان حمله به دو مسجد این کشور رفت و از آن‌ها دلجویی کرد.

تعدادی از خبرنگارانی که این دیدار را به طور زنده پوشش می‌دادند نیز با سرکردن روسری مقابل دوربین رفتند.

سامانتا هایز، گوینده خبر در یکی از شبکه‌های تلویزیونی نیوزیلند در توضیح این اقدامش گفت: امروز تصمیم گرفتم به منظور همدردی با بازماندگان قربانیان مسلمان حمله به مساجد با روسری در استودیو و مقابل دوربین حاضر شوم. در هفته جاری، یک زن جوان اهل اوکلند به خاطر مسلمان بودنش و پوشش اسلامی در قطار شهری مورد آزار قرار گرفت. این اتفاق در حالی رخ داد که هفته گذشته دست‌کم ۵۰ مسلمان در کرایست چرچ کشته شدند. آن زن گفت: حجاب را برای امنیتش می‌پوشد. من نیز به احترام آن زن و بازماندگان کشته‌های کرایست چرچ امروز روسری را انتخاب کردم.

در حمله تروریستی به دو مسجد در شهر کرایست‌چرچ، نیوزیلند دست‌کم ۵۰ نفر به شکلی وحشیانه کشته و ده‌ها نفر دیگر نیز زخمی شدند. برنتون هریسون تارنت، تبعه ۲۸ ساله استرالیایی به اتهام قتل ۵۰ نفر و زخمی کردن ده‌ها نفر دیگر دادگاهی شده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۴۹ ۰۳ فروردين ۱۳۹۸
جالب بود !