سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهروندان نسبت به مسمومیت قارچی فصل بهار هوشیار باشند

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت:با توجه به فرارسیدن فصل بهار و رویش قارچ‌های طبیعی و خودرو در طبیعت و امکان مسمومیت هموطنان عزیز با قارچ‌های سمی، از مصرف این نوع قارچ ها خودداری کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، ابراهیم شکیبا معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت:با توجه به فرارسیدن فصل بهار و رویش قارچ‌های طبیعی و خودرو در طبیعت و امکان مسمومیت هموطنان عزیز با قارچ‌های سمی، معاونت امور بهداشتی از ۱۵ اسفند ماه ۹۷ اقدام به آموزش و اطلاع رسانی به عموم مردم جامعه در خصوص پیشگیری ازمسمومیت با قارچ سمی کرد.


 وی با اشاره به برگزاری ۱۴ جلسه هماهنگی در مراکز بهداشت شهرستان‌های تابع گفت:۲۰ مورد هماهنگی با سایر سازمان‌ها در شهرستان‌های تابعه جهت جلب مشارکت آنان از جمله بخشداری‌ها و سازمان تاکسیرانی و  نصب ۴۴ تخته بنر در معابر عمومی و پر ترددتولید و توزیع ۳۵ هزار برگ بروشور آموزشی شده  از اقدامات  پیشگیرانه حوزه بهداشت است.

وی گفت: ۳۲ هزارسفیر سلامت خانوار و ۱۵ هزار  سفیر سلامت دانش آموز نیز برای جلوگیری از مسمومیت با قارچ  آموزش دیدند.


ابراهیم شکیبا  گفت:از عموم مردم درخواست می‌کنم با توجه به شدت مسمومیت با قارچ‌های سمی از مصرف هرگونه قارچ که به صورت فله‌ای توزیع می‌شود خودداری کنند و در طبیعت هم از دست زدن و مصرف قارچ‌های طبیعی بپرهیزند.

انتهای  پیام/ز

مصرف هرگونه قارچ که به صورت فله‌ای ممنوع 

برچسب ها: درمان ، تغذیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.