سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعتکاف از عالی‌ترین برنامه‌های فرهنگی و تربیتی اسلام

نماینده، ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: اعتکاف از عالی‌ترین برنامه‌های فرهنگی و تربیتی اسلام است و بالاترین کار فرهنگی انجام امور دینی و مذهبی است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،آیت الله مصطفی علما  نماینده، ولی فقیه در استان کرمانشاه  در جمع معتکفین برادر در مسجد النبی کرمانشاه حضور پیدا کرد و اظهار داشت: همه عبادات اعم از واجبات و مستحبات برای این است که زندگی انسان تنظیم بشود و انسان به آن جایگاه واقعی و اصلی و معنوی و انسانی برسد.

وی افزود: ماه رجب در میان ماه‌های دیگر جایگاه ویژه‌ای دارد و اعتکاف در این ماه بسیار توصیه شده و اجر و پاداش فراوان دارد و اینکه انسان در این روز‌ها خود را از قید و بند‌های دنیوی رها سازد و معتکف مسجد شود یعنی خود را به دامن خداوند متعال بیاندازد بسیار ارزشمند و مورد توجه پروردگار است.

آیت الله علما گفت: در تشهد نماز اول پیامبر را عبد خداوند و بعد رسول او می‌خوانیم یعنی اگر عبد نباشد رسول و نبی هم نمی‌شود، پس باید درک کنیم که بالاترین درجه برای انسان همان عبودیت است که باید آن را در خود بیابیم و در وجود خود نهادینه و ملکه کنیم.

نماینده، ولی فقیه در استان کرمانشاه افزود: انسان باید در هر حالتی خداوند را حاضر و ناظر بر اعمال خود ببیند و اینکه انسان فضای لغزش و گناه برایش وجود داشته باشد و بتواند از آن صرف نظر، به حکم الهی عمل و نفس خود را کنترل کند بسیار با ارزش و درجه رفیع برای او است.

انتهای پیام/ز

 

بالاترین کار فرهنگی انجام امور دینی و مذهبی است

برچسب ها: ائمه اطهار ، احادیث
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.